Aktualizacja: 11.09.2016 07:09 Publikacja: 11.09.2016 07:00
Foto: 123RF
Wielu rodziców domaga się od szefów, aby pozwolili zabrać dziecko do pracy, choćby na godzinę. Wskazują na wyjątkowe sytuacje, np. skrócenie lekcji w szkole, chorobę opiekunki czy odwołane w wakacje zajęcia półkolonijne. Dzieci są też ciekawe, jak wygląda praca mamy czy taty, a i rodzic chciałby pokazać miejsce, w którym spędza dużo czasu.
Jednak zatrudniający, którzy spełniliby takie prośby podwładnych, zastanawiają się, czy wprowadzanie dzieci do zakładu jest dozwolone. Jakie mogą być tego skutki dla pracodawcy? Czy może on sprzeciwić się takim odwiedzinom i w jaki sposób?
Mijający rok przyniósł kilka ciekawych ustaw i kilka szkodliwych z punktu widzenia przedsiębiorców. Wciąż brak jest zdecydowanych reform probiznesowych – wynika z raportu firmy Grant Thornton, który „Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza.
Pierwszy całkowicie elektryczny model Suzuki został właśnie zaprezentowany w Mediolanie. Produkcja e VITARY rozpocznie się wiosną przyszłego roku, a zapewne latem zobaczymy pierwsze egzemplarze na naszych drogach.
Autorzy „Rzeczpospolitej” zdominowali podium XII edycji konkursu Urzędu Patentowego na informację medialną o tematyce własności intelektualnej, w tym przemysłowej.
Podwykonawstwo całości zamówienia w prawie zamówień publicznych nie jest dopuszczalne - powierzyć można wykonanie części zamówienia. A co mówi orzecznictwo Krajowej Izby Odwoławczej.
EUDR obejmuje siedem odnośnych towarów, których produkcja, w ocenie ustawodawcy unijnego, w największym stopniu przyczynia się do wylesiania i degradacji lasów - soję, kawę, kakao, bydło, palmę olejową, drewno i kauczuk.
Łatwy w obsłudze, bezpieczny, uniwersalny. Taki powinien być dobry program księgowy i tym właśnie charakteryzuje się Mała Księgowość. Od wystawiania faktur, przez rozliczanie podatków i składek, po zarządzanie magazynem – wszystkie te zadania znacznie ułatwia nasz program.
Polska znalazła się wśród czterech państw, które Komisja Europejska pozwała do Trybunału Sprawiedliwości w związku z niewdrożeniem drugiego filaru globalnej reformy podatkowej.
Dobry program księgowy to podstawa funkcjonowania biura rachunkowego. Jego podstawowym zadaniem jej ułatwienie i przyspieszenie pracy księgowych. Dzięki temu, że program wykonuje podstawowe, powtarzalne zadania, profesjonaliści mogą się skupić na bardziej skomplikowanych zadaniach, lub zaoferować swoje usługi większej liczbie klientów.
Wprowadzenie przepisów dotyczących pracy w wysokich temperaturach w okresie letnim będzie miało negatywny wpływ na funkcjonowanie wielu przedsiębiorstw, przemysłu i gospodarki - ostrzega Konfederacja Lewiatan.
Zakład Ubezpieczeń Społecznych ogłosił kolejną edycję konkursu na projekty dotyczące poprawy bezpieczeństwa i higieny pracy. Nabór wniosków startuje już w lutym. Dofinansowanie w jakiej wysokości można uzyskać? Kto może się o nie ubiegać?
Jeżeli temperatura powietrza przekroczy 32 st. C, niektórych prac na zewnątrz nie będzie można wykonywać. W przypadku prac w pomieszczeniach, temperatura graniczna powyżej której nie będzie można wykonywać żadnych prac to 35 st. C. Takie zmiany w zasadach BHP zaproponowało ministerstwo pracy. Projekt jest na etapie uzgodnień, konsultacji publicznych i opiniowania. Zgłoszono sporo krytycznych uwag.
• Okulary dla pracownika w PIT, CIT i VAT. Problemy z rozliczeniem • Czy można wrzucić w koszty benefity dla samozatrudnionych? • Co z integracją kas fiskalnych z terminalami płatniczymi? • Czy ryczałt wypłacany za pracę zdalną trzeba oskładkować? • Czy rząd zapomniał o preferencjach w opłacaniu ZUS? • Na PUE/eZUS informacja dla płatników o stanie konta • Cudzoziemcy tylko na etacie? Jest nowa wersja rządowego projektu • Kto się obawia przepisów o maksymalnej temperaturze w miejscu pracy? • Ważne terminy na ten tydzień
Fiskus potwierdza, że pracownikowi, któremu pracodawca zwraca wydatki na okulary, przysługuje zwolnienie z PIT. Skarbówka zgadza się też, że pracodawca może rozliczyć te wydatki w kosztach. Ale nie pozwala na odliczenie VAT.
Przygotowane przez rząd regulacje dotyczące temperatury w miejscu pracy są niejasne i mogą rodzić poważne konsekwencje dla całej gospodarki.
W przypadku pracy zdalnej pracodawca jest zwolniony z niektórych obowiązków, takich jak np. organizacja pierwszej pomocy w nagłych wypadkach, zwalczanie pożarów i ewakuacja, dbanie o stan pomieszczenia pracy czy zapewnienie posiłków profilaktycznych i napojów.
Jeżeli pomimo zastosowania rozwiązań technicznych temperatura w pomieszczeniu przekroczy 35°C, pracodawca będzie musiał czasowo wstrzymać pracę w takim miejscu.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas