Aktualizacja: 06.01.2016 08:35 Publikacja: 06.01.2016 04:00
Foto: www.sxc.hu
Od stycznia 2016 r. zmieniły się zasady prowadzenia dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy czy prowadzenia akt osobowych pracownika. Na czym one polegają? – pyta czytelnik.
2 stycznia 2016 r. weszła w życie kolejna nowelizacja rozporządzenia ministra pracy i polityki socjalnej z 28 maja 1996 r. w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika. Tego dnia zaczęła obowiązywać zmieniona wersja § 6 ust. 2 pkt 2 lit. h, który otrzymał takie brzmienie: „Akta osobowe pracownika składają się z 3 części i obejmują: w części B – dokumenty dotyczące nawiązania stosunku pracy oraz przebiegu zatrudnienia pracownika, w tym dokumenty związane z korzystaniem przez pracownika z urlopu macierzyńskiego, urlopu na warunkach, urlopu macierzyńskiego urlopu rodzicielskiego, urlopu ojcowskiego i urlopu wychowawczego".
Przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w domu może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów prawie po...
Odpowiedzialny biznes przechodzi kolejną ewolucję związaną z nowymi wymaganiami regulacyjnymi. Tym razem celem jest strategiczna transformacja pozwalająca na skuteczną ochronę środowiska i praw człowieka. Jak odpowiedzieć na te wyzwania?
Zespół deregulacyjny Rafała Brzoski po pierwszym etapie działania ogłasza sukces: około 60 proc. jego propozycji...
Eksperci nie mają wątpliwości: deregulacja to niezwykle ważny proces, jednak ofensywa legislacyjna, którą rząd p...
Projekt ustawy o certyfikacji wykonawców zamówień publicznych zostanie skorygowany.
Związki zawodowe najwięcej członków pozyskują w pierwszym roku od utworzenia zakładowej organizacji związkowej....
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas