Aktualizacja: 06.01.2016 08:35 Publikacja: 06.01.2016 04:00
Foto: www.sxc.hu
Od stycznia 2016 r. zmieniły się zasady prowadzenia dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy czy prowadzenia akt osobowych pracownika. Na czym one polegają? – pyta czytelnik.
2 stycznia 2016 r. weszła w życie kolejna nowelizacja rozporządzenia ministra pracy i polityki socjalnej z 28 maja 1996 r. w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika. Tego dnia zaczęła obowiązywać zmieniona wersja § 6 ust. 2 pkt 2 lit. h, który otrzymał takie brzmienie: „Akta osobowe pracownika składają się z 3 części i obejmują: w części B – dokumenty dotyczące nawiązania stosunku pracy oraz przebiegu zatrudnienia pracownika, w tym dokumenty związane z korzystaniem przez pracownika z urlopu macierzyńskiego, urlopu na warunkach, urlopu macierzyńskiego urlopu rodzicielskiego, urlopu ojcowskiego i urlopu wychowawczego".
Rządowy pakiet deregulacyjny ma uprościć życie przedsiębiorcom. Sejmowa opozycja zauważa, że likwiduje niewiele...
Perspektywy opublikowały wyniki kolejnego rankingu programów MBA, czyli studiów kształcących menedżerów. "Złotą...
Współpraca podmiotów państwowych i samorządowych z sektorem prywatnym jest kluczowa dla zwiększenia efektywności...
Pieniądze publiczne powinny poprawiać płace i warunki pracy zatrudnionych – wynika z ogólnoeuropejskiego badania.
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
Członkowie zarządu będą mogli realnie bronić się w postępowaniach o przeniesienie na nich odpowiedzialności za p...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas