W świadectwie pracy szef musi podać różne informacje dotyczące wykonywanej pracy >patrz tabela. Zgodnie z wzorem zamieszczonym w rozporządzeniu ministra pracy i polityki socjalnej z 15 maja 1996 r. w sprawie szczegółowej treści świadectwa pracy oraz sposobu i trybu jego wydawania i prostowania (DzU nr 60, poz. 282 ze zm.) informacje podane w tabeli wpisuje się w pkt 4 ppkt 8 świadectwa pracy.
Zakres informacji o pracy w szczególnych warunkach, które szef ma podać w świadectwie, zależy od tego, czy musiał stosować tzw. resortowe wykazy tych prac. Okres zatrudnienia w szczególnych warunkach pracodawca wykazuje w świadectwie pracy, wpisując rodzaj pracy wymieniony w odpowiednim wykazie, dziale i pozycji rozporządzenia Rady Ministrów z 7 lutego 1983 r. w sprawie wieku emerytalnego pracowników zatrudnionych w szczególnych warunkach lub w szczególnym charakterze (DzU nr 8, poz. 43 ze zm., dalej: rozporządzenie RM).