Belgijska spółka Visys, zajmująca się produkcją i sprzedażą laserowych maszyn, zarejestrowała domenę: www.bestlasersorter.com. Dostępna pod nią strona internetowa wygląda tak samo jak inne strony spółki: www.visys.be i  www.visysglobal.be.  Po wpisaniu do wyszukiwarki „best laser sorter" na pierwszym miejscu wyświetla się strona BEST, a na drugim VISYS. BEST, która też sprzedaje laserowe maszyny, pozwała Visys m.in. o naruszenie przepisów o reklamie porównawczej i wprowadzającej w błąd. Sąd krajowy zapytał TSUE, czy pojęcie reklamy określone w przepisach UE obejmuje rejestrację i używanie nazwy domeny oraz używanie metatagów.

Trybunał Sprawiedliwości UE uznał, że pojęcie reklamy obejmuje przekaz w jakiejkolwiek formie mogący mieć wpływ na zachowanie konsumenta (sygn. C-657/11).

W efekcie używanie nazwy domeny, która odwołuje się do określonych towarów lub usług bądź nazwy spółki, jest przekazem dla konsumentów. Starannie wybrana nazwa domeny ma zachęcać do odwiedzenia strony. Podobnie jest z użyciem metatagów. Mają one skierować internautę na określone strony. Tym samym TSUE uznał używanie nazwy domeny i metatagów za reklamę.