Reklama

Home office? Firmy nie inwestują w narzędzia wspierające pracę zdalną

Okazuje się, że – pomimo popularności w trakcie pandemii hybrydowego modelu pracy, czy całkowitego trybu home office – wiele firm oszczędza na narzędziach ułatwiających wykonywanie obowiązków poza biurem.

Publikacja: 24.09.2021 11:55

W pracy wykonywanej w domu mogą nastąpić nieprzewidziane trudności ze strony naszych zwierząt domowy

W pracy wykonywanej w domu mogą nastąpić nieprzewidziane trudności ze strony naszych zwierząt domowych.

Foto: Adobe Stock

Z najnowszych badań zrealizowanych na zlecenie koncernu Ricoh wynika, iż ledwie 36 proc. europejskich przedsiębiorstw zainwestowało w technologie wspierające pracę zdalną. Co ciekawe, dzieje się tak pomimo dużej świadomości korzyści płynących z wdrożenia np. rozwiązań pozwalających na cyfryzację i automatyzację wielu zadań. Ich pozytywny wpływ na wzrost efektywności widzi aż 53 proc. ankietowanych pracodawców.

Interesujący w raporcie jest również pewien rozdźwięk w kontekście oceny takiej pracy między pracodawcami a pracownikami. Aż 69 proc. tych pierwszych jest przekonana, że ich podwładni na kluczowe obowiązki poświęcają 180 minut każdego dnia pracy. Inaczej wyglądają deklaracje pracowników, którzy wskazują, że to tylko 73 minuty. Lwią część pozostałego czasu pracy pochłaniają mniej istotne obowiązki i spotkania.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
AI Act. Zaczęła obowiązywać jedna z najbardziej kontrowersyjnych części rozporządzenia
Prawo w firmie
Nowa ustawa sankcyjna nie pozwoli spryciarzom na zakazany handel z Rosji
Prawo w firmie
Paradoks deregulacji: produkcja prawa rośnie, firmy mają kłopot
Prawo w firmie
Krzysztof Sikora, Mateusz Mintzberg: Koniec tymczasowości – kontrola inwestycji zagranicznych (FDI) na stałe w Polsce
Prawo w firmie
Zaufanie w biznesie ma swoją cenę. Niestety, niezbyt wysoką
Reklama
Reklama
Reklama