Reklama

Fikcyjne rabaty - przykład nieuczciwej praktyki rynkowej

Oferowanie towarów po cenie znacznie niższej od ceny regularnej, gdy ta ostatnia tak naprawdę nigdy nie jest stosowana, to przykład sprzecznej z prawem polityki marketingowej. Takie stanowisko Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów potwierdziły sądy.

Aktualizacja: 20.09.2017 09:17 Publikacja: 20.09.2017 05:40

Fikcyjne rabaty - przykład nieuczciwej praktyki rynkowej

Foto: Fotorzepa, Tomasz Koryszko

Najpierw zrobił to Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, a następnie Sąd Apelacyjny (VI ACa 66/16). Sprawa dotyczyła decyzji UOKiK (RPZ 19/2014), w której to urząd uznał, że przedsiębiorca naruszył zbiorowe interesy konsumentów, podając w treści umów wartości towarów, które nie stanowiły faktycznej ceny ich sprzedaży, co sugerowało konsumentom istnienie szczególnej korzyści cenowej. Spółka stosowała także postanowienia umowne sprzeczne z prawem.

Pozostało jeszcze 96% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Zamówienia publiczne nie dla firm z Chin czy Turcji. Nowe prawo już obowiązuje
Prawo w firmie
Więcej zamówień z wolnej ręki. Zmiany w zamówieniach publicznych
Prawo w firmie
Czy skargę do sądu na decyzję skarbówki można złożyć przez e-Doręczenia?
Prawo w firmie
AI Act. Zaczęła obowiązywać jedna z najbardziej kontrowersyjnych części rozporządzenia
Prawo w firmie
Nowa ustawa sankcyjna nie pozwoli spryciarzom na zakazany handel z Rosji
Reklama
Reklama
Reklama