Fikcyjne rabaty - przykład nieuczciwej praktyki rynkowej

Oferowanie towarów po cenie znacznie niższej od ceny regularnej, gdy ta ostatnia tak naprawdę nigdy nie jest stosowana, to przykład sprzecznej z prawem polityki marketingowej. Takie stanowisko Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów potwierdziły sądy.

Aktualizacja: 20.09.2017 09:17 Publikacja: 20.09.2017 05:40

Fikcyjne rabaty - przykład nieuczciwej praktyki rynkowej

Foto: Fotorzepa, Tomasz Koryszko

Najpierw zrobił to Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, a następnie Sąd Apelacyjny (VI ACa 66/16). Sprawa dotyczyła decyzji UOKiK (RPZ 19/2014), w której to urząd uznał, że przedsiębiorca naruszył zbiorowe interesy konsumentów, podając w treści umów wartości towarów, które nie stanowiły faktycznej ceny ich sprzedaży, co sugerowało konsumentom istnienie szczególnej korzyści cenowej. Spółka stosowała także postanowienia umowne sprzeczne z prawem.

Pozostało jeszcze 96% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025
Prawo w firmie
Dialog między zamawiającymi a wykonawcami to priorytet. Debata "Rzeczpospolitej"
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Materiał Promocyjny
Jak Meta dba o bezpieczeństwo wyborów w Polsce?
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki