PIP przygląda się zagranicznym delegowaniom pracowników

Zagraniczne instytucje kontrolne przejawiają coraz większe zainteresowanie polskimi pracownikami delegowanymi za granicę przez firmy z Polski. W tym zakresie coraz częściej współpracują z Państwową Inspekcją Pracy.

Publikacja: 17.08.2017 06:30

PIP przygląda się zagranicznym delegowaniom pracowników

Foto: 123RF

Obowiązujące od ponad roku regulacje ustawy z 10 czerwca 2016 r. o delegowaniu pracowników w ramach świadczenia usług wprowadziły wiele nowych obowiązków dla pracodawców delegujących do Polski pracowników z zagranicy (dalej: ustawa).

Przewidziane ustawą uprawnienia Państwowej Inspekcji Pracy oraz formuły jej współpracy z właściwymi organami kontrolnymi w innych państwach członkowskich sprawiają, iż organ ten podejmuje szereg działań kontrolnych w tym obszarze, i to zarówno wobec pracodawców zagranicznych delegujących pracowników do Polski, jak i polskich pracodawców, którzy wysyłają pracowników poza granicę.

Pozostało 94% artykułu

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Prawo w firmie
Podwykonawstwo a prawo zamówień publicznych. Co mówi orzecznictwo KIO?
Prawo w firmie
EUDR nabiera coraz wyraźniejszych kształtów. Co zakłada unijna regulacja?
Prawo w firmie
Komisja Europejska zaskarżyła Polskę do TSUE. Chodzi o minimalny podatek dochodowy
Prawo w firmie
Należyta staranność to nie bat na przedsiębiorców
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Prawo w firmie
Czy kupowanie fałszywych opinii w internecie da korzyści podatkowe?