PIP przygląda się zagranicznym delegowaniom pracowników

Zagraniczne instytucje kontrolne przejawiają coraz większe zainteresowanie polskimi pracownikami delegowanymi za granicę przez firmy z Polski. W tym zakresie coraz częściej współpracują z Państwową Inspekcją Pracy.

Publikacja: 17.08.2017 06:30

PIP przygląda się zagranicznym delegowaniom pracowników

Foto: 123RF

Obowiązujące od ponad roku regulacje ustawy z 10 czerwca 2016 r. o delegowaniu pracowników w ramach świadczenia usług wprowadziły wiele nowych obowiązków dla pracodawców delegujących do Polski pracowników z zagranicy (dalej: ustawa).

Przewidziane ustawą uprawnienia Państwowej Inspekcji Pracy oraz formuły jej współpracy z właściwymi organami kontrolnymi w innych państwach członkowskich sprawiają, iż organ ten podejmuje szereg działań kontrolnych w tym obszarze, i to zarówno wobec pracodawców zagranicznych delegujących pracowników do Polski, jak i polskich pracodawców, którzy wysyłają pracowników poza granicę.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Dostawa leków na innych i racjonalnych zasadach
Prawo w firmie
Legislacja gospodarcza w stylu słabej drużyny futbolowej
Prawo w firmie
"Rzeczpospolita" znów liderem w kwestii własności intelektualnej
Prawo w firmie
Podwykonawstwo a prawo zamówień publicznych. Co mówi orzecznictwo KIO?
Prawo w firmie
EUDR nabiera coraz wyraźniejszych kształtów. Co zakłada unijna regulacja?