PIP przygląda się zagranicznym delegowaniom pracowników

Zagraniczne instytucje kontrolne przejawiają coraz większe zainteresowanie polskimi pracownikami delegowanymi za granicę przez firmy z Polski. W tym zakresie coraz częściej współpracują z Państwową Inspekcją Pracy.

Publikacja: 17.08.2017 06:30

PIP przygląda się zagranicznym delegowaniom pracowników

Foto: 123RF

Obowiązujące od ponad roku regulacje ustawy z 10 czerwca 2016 r. o delegowaniu pracowników w ramach świadczenia usług wprowadziły wiele nowych obowiązków dla pracodawców delegujących do Polski pracowników z zagranicy (dalej: ustawa).

Przewidziane ustawą uprawnienia Państwowej Inspekcji Pracy oraz formuły jej współpracy z właściwymi organami kontrolnymi w innych państwach członkowskich sprawiają, iż organ ten podejmuje szereg działań kontrolnych w tym obszarze, i to zarówno wobec pracodawców zagranicznych delegujących pracowników do Polski, jak i polskich pracodawców, którzy wysyłają pracowników poza granicę.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025
Prawo w firmie
Dialog między zamawiającymi a wykonawcami to priorytet. Debata "Rzeczpospolitej"
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki