Reklama
Rozwiń

Tajemnica przedsiębiorstwa - obowiązek, nie uprzejmość

W razie świadomego ujawnienia przez pracownika tajemnicy firmy, szef może rozwiązać z nim umowę bez wypowiedzenia, a także żądać zapłaty odszkodowania za poniesioną szkodę.

Publikacja: 20.12.2016 06:00

Tajemnica przedsiębiorstwa - obowiązek, nie uprzejmość

Foto: Adobe Stock

Jednym z podstawowych obowiązków pracownika jest dbanie o dobro zakładu pracy oraz zachowanie w tajemnicy informacji, których ujawnienie mogłoby narazić pracodawcę na szkodę (art. 100 § 1 pkt 4 k.p.). Zatem każdy pracownik ma obowiązek zachowania tajemnicy pracodawcy z mocy prawa, niezależnie od funkcjonujących w tym zakresie zapisów w układzie zbiorowym pracy, regulaminie pracy czy w umowie o pracę. W praktyce oznacza to powinność zachowania w tajemnicy wszelkich informacji, których upowszechnienie mogłoby spowodować pracodawcy szkodę.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Prawo w firmie
Prezes Urzędu Zamówień Publicznych z nowym zadaniem
Prawo w firmie
Jak odejść ze związku zawodowego