Firma zapłaci także za niezadowalające usługi public relations

Przedsiębiorca, który zgodził się płacić comiesięczny ryczałt za usługi public relations, bez ustalenia harmonogramu i sposobu dokumentowania ich wykonania, nie może uchylać się od zapłaty wynagrodzenia argumentując, że jego pozycja medialna nie zmieniła się znacząco.

Publikacja: 19.08.2016 06:40

Firma zapłaci także za niezadowalające usługi public relations

Foto: 123RF

Tak wynika z wyroku Sądu Apelacyjnego w Katowicach z 30 czerwca 2016 r. (V ACa 914/15).

Spółka X pozwała swojego kontrahenta, spółkę Y, o zapłatę ponad 111 tys. zł wraz z ustawowymi odsetkami. Jak podała w uzasadnieniu, zawarła z pozwaną umowę na dwa lata, której przedmiotem było świadczenie usług z zakresu public relations (PR) w zamian za wynagrodzenie ryczałtowe w wysokości 18 tys. zł miesięcznie plus VAT. Pozwana początkowo uiszczała wynagrodzenie, lecz potem zaprzestała płatności i pomimo wezwania do zapłaty nie uregulowała zobowiązań. Umowa została wypowiedziana przez powódkę.

Pozostało 92% artykułu

Świąteczna oferta

PRO.RP.PL za 39 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Prawo w firmie
Legislacja gospodarcza w stylu słabej drużyny futbolowej
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Prawo w firmie
"Rzeczpospolita" znów liderem w kwestii własności intelektualnej
Prawo w firmie
Podwykonawstwo a prawo zamówień publicznych. Co mówi orzecznictwo KIO?
Prawo w firmie
EUDR nabiera coraz wyraźniejszych kształtów. Co zakłada unijna regulacja?
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Prawo w firmie
Komisja Europejska zaskarżyła Polskę do TSUE. Chodzi o minimalny podatek dochodowy