Aktualizacja: 26.02.2016 04:00 Publikacja: 26.02.2016 04:00
Foto: 123RF
Najpierw trzeba rozstrzygnąć, jakie prawo w takim przypadku stosować, czy znajdzie zastosowanie konwencja o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów z 19 maja 1956 r., znana jako konwencja CMR, czyli wielostronna umowa międzynarodowa opracowana pod auspicjami Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ regulująca elementy umowy przewozu drogowego towarów. Konwencja pełni w obrocie istotną funkcję. Krajowe systemy prawne często regulują bowiem te same zagadnienia odmiennie. W przypadku usług transportowych, których znaczna część świadczona jest na trasach międzynarodowych, brak harmonii pomiędzy porządkami wewnątrzpaństwowymi stanowił duże utrudnienie. Konwencja ujednoliciła regulacje dotyczące przewozu, ułatwiając funkcjonowanie firm transportowych. Odnosi się ona także do skutków opóźnienia w dostawie przesyłki.
Rządowy pakiet deregulacyjny ma uprościć życie przedsiębiorcom. Sejmowa opozycja zauważa, że likwiduje niewiele...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Perspektywy opublikowały wyniki kolejnego rankingu programów MBA, czyli studiów kształcących menedżerów. "Złotą...
Współpraca podmiotów państwowych i samorządowych z sektorem prywatnym jest kluczowa dla zwiększenia efektywności...
Pieniądze publiczne powinny poprawiać płace i warunki pracy zatrudnionych – wynika z ogólnoeuropejskiego badania.
Członkowie zarządu będą mogli realnie bronić się w postępowaniach o przeniesienie na nich odpowiedzialności za p...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas