Aktualizacja: 26.02.2016 04:00 Publikacja: 26.02.2016 04:00
Foto: 123RF
Najpierw trzeba rozstrzygnąć, jakie prawo w takim przypadku stosować, czy znajdzie zastosowanie konwencja o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów z 19 maja 1956 r., znana jako konwencja CMR, czyli wielostronna umowa międzynarodowa opracowana pod auspicjami Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ regulująca elementy umowy przewozu drogowego towarów. Konwencja pełni w obrocie istotną funkcję. Krajowe systemy prawne często regulują bowiem te same zagadnienia odmiennie. W przypadku usług transportowych, których znaczna część świadczona jest na trasach międzynarodowych, brak harmonii pomiędzy porządkami wewnątrzpaństwowymi stanowił duże utrudnienie. Konwencja ujednoliciła regulacje dotyczące przewozu, ułatwiając funkcjonowanie firm transportowych. Odnosi się ona także do skutków opóźnienia w dostawie przesyłki.
Przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w domu może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów prawie po...
Odpowiedzialny biznes przechodzi kolejną ewolucję związaną z nowymi wymaganiami regulacyjnymi. Tym razem celem jest strategiczna transformacja pozwalająca na skuteczną ochronę środowiska i praw człowieka. Jak odpowiedzieć na te wyzwania?
Zespół deregulacyjny Rafała Brzoski po pierwszym etapie działania ogłasza sukces: około 60 proc. jego propozycji...
Eksperci nie mają wątpliwości: deregulacja to niezwykle ważny proces, jednak ofensywa legislacyjna, którą rząd p...
Projekt ustawy o certyfikacji wykonawców zamówień publicznych zostanie skorygowany.
Związki zawodowe najwięcej członków pozyskują w pierwszym roku od utworzenia zakładowej organizacji związkowej....
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas