Nazwa produktu nie może wprowadzać konsumentów błąd co do jakości

Nazwa „ser" jest zarezerwowana wyłącznie dla przetworów mlecznych. Przedsiębiorca, który używa jej do produktu z dodatkiem tłuszczów niemlecznych, fałszuje go i wprowadza w błąd konsumentów.

Aktualizacja: 12.09.2015 22:57 Publikacja: 12.09.2015 15:27

Nazwa produktu nie może wprowadzać konsumentów błąd co do jakości

Foto: www.sxc.hu

Sprawa dotyczyła 12 tys. zł kary za wprowadzenie do obrotu zafałszowanej partii sera topionego z szynką. Towar został zakwestionowany po kontroli w spółce jakości handlowej przetworów mlecznych i deserów na bazie mleka. Okazało się, że feralne serki nie spełniały nie tylko wymagań jakości handlowej. Zdaniem wojewódzkiego inspektora jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych nie spełniały też norm dodatkowych zadeklarowanych przez producenta w oznakowaniu co do cech fizykochemicznych. Badania przeprowadzone w specjalistycznym laboratorium inspekcji jednoznacznie wykazały bowiem, że zakwestionowana partia sera topionego z szynką zawierała tłuszcze niemleczne i sterole roślinne.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.

99zł za rok.
Bądź na bieżąco! Czytaj ile chcesz!

Subskrybuj
gazeta
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025
Prawo w firmie
Dialog między zamawiającymi a wykonawcami to priorytet. Debata "Rzeczpospolitej"
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku