Nazwa produktu nie może wprowadzać konsumentów błąd co do jakości

Nazwa „ser" jest zarezerwowana wyłącznie dla przetworów mlecznych. Przedsiębiorca, który używa jej do produktu z dodatkiem tłuszczów niemlecznych, fałszuje go i wprowadza w błąd konsumentów.

Aktualizacja: 12.09.2015 22:57 Publikacja: 12.09.2015 15:27

Nazwa produktu nie może wprowadzać konsumentów błąd co do jakości

Foto: www.sxc.hu

Sprawa dotyczyła 12 tys. zł kary za wprowadzenie do obrotu zafałszowanej partii sera topionego z szynką. Towar został zakwestionowany po kontroli w spółce jakości handlowej przetworów mlecznych i deserów na bazie mleka. Okazało się, że feralne serki nie spełniały nie tylko wymagań jakości handlowej. Zdaniem wojewódzkiego inspektora jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych nie spełniały też norm dodatkowych zadeklarowanych przez producenta w oznakowaniu co do cech fizykochemicznych. Badania przeprowadzone w specjalistycznym laboratorium inspekcji jednoznacznie wykazały bowiem, że zakwestionowana partia sera topionego z szynką zawierała tłuszcze niemleczne i sterole roślinne.

Pozostało 90% artykułu

PRO.RP.PL za 19 zł

Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Prawo w firmie
Komisja Europejska zaskarżyła Polskę do TSUE. Chodzi o minimalny podatek dochodowy
Materiał Promocyjny
Z kartą Simplicity można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami
Prawo w firmie
Należyta staranność to nie bat na przedsiębiorców
Prawo w firmie
Czy kupowanie fałszywych opinii w internecie da korzyści podatkowe?
Prawo w firmie
Zmiany w załatwianiu spraw ze skarbówką. Chodzi o kontakt z pracownikami US
Materiał Promocyjny
Strategia T-Mobile Polska zakładająca budowę sieci o najlepszej jakości przynosi efekty
Prawo w firmie
Sygnaliści. Jak będzie działał mechanizm zgłoszeń zewnętrznych