Aktualizacja: 12.02.2015 04:00 Publikacja: 12.02.2015 04:00
Foto: www.sxc.hu
Od jesieni 2014 r. kierowcy zalewają sądy pozwami przeciwko przewoźnikom, domagając się wypłaty zaległych diet i kosztów podróży służbowej. Wszystko za sprawą kontrowersyjnej uchwały Sądu Najwyższego (II PZP 1/14), która 12 czerwca 2014 r. wstrząsnęła wieloma przedsiębiorstwami transportowymi.
Tego dnia Sąd Najwyższy w składzie siedmiu sędziów uznał m.in., że rozporządzenie ministra pracy i polityki społecznej z 19 grudnia 2002 r., które regulowało zasady wypłaty diet i zwrotu kosztów zagranicznych podróży służbowych pracownikom państwowych i samorządowych jednostek budżetowych, gwarantuje pracownikom – kierowcom minimalny standard wysokości tych świadczeń. W konsekwencji pracodawca może co najwyżej zagwarantować wyższe należności, a zastrzeżenie ich w niższej wysokości jest nieważne.
Akcja upraszczania przepisów to już nie tylko pomysły zespołu Brzoski i rządowe zapowiedzi. To pierwsze gotowe u...
Obowiązująca od piątku ustawa nakłada na deweloperów obowiązek informowania na swojej stronie internetowej poten...
Przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w domu może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów prawie po...
Zespół deregulacyjny Rafała Brzoski po pierwszym etapie działania ogłasza sukces: około 60 proc. jego propozycji...
Eksperci nie mają wątpliwości: deregulacja to niezwykle ważny proces, jednak ofensywa legislacyjna, którą rząd p...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas