Z tych samych badań wynika również, że osobowość CEO chief executive officer wpływa w 17-24 proc. na wynik finansowy organizacji. Jak zatem rozpoznać menedżerów którzy zarabiają pieniądze dla firm, a którzy tylko dla siebie?

Czy lepszymi menedżerami są kobiety czy mężczyźni? Czy w firmach awanse dostają właściwe osoby?

Na wszystkie pytania odpowiedzą narzędzia psychometryczne Hogana. Hogan Assessment Systems, to metoda naukowo-badawcza do diagnozowania osobowości w środowisku pracy rekomendowana przez Amerykańskie i Brytyjskie Towarzystwo Psychologiczne.

Wartości i preferencje

Od ponad 30 lat pomaga w podnoszeniu produktywności poprzez: zatrudnianie właściwych ludzi, a także rozwój kluczowych talentów i budowanie potencjału przywódczego. Metoda Hogana pozwala przewidzieć w jakiej organizacji i na jakim stanowisku osoba badana będzie odnosiła sukcesy, pokazuje wartości i preferencje.

Wykazuje co motywuje daną osobę do pracy i jaką kulturę organizacyjną wokół siebie będzie tworzyć. Bada również tzw. „ciemną stronę mocy", czyli wszystko to, co utrudnia danej osobie rozwój kariery zawodowej, ponieważ aż 90 proc. osób przebadanych metodą Hogana nie jest świadomych własnych zachowań, które przeszkadzają im w osiąganiu sukcesów w przyszłości.

Szacuje się, że do tej pory zrealizowano ponad 5,6 mln badań narzędziami Hogana w 56 krajach świata. Aktualnie na całym świecie miesięcznie dokonuje się 50 000 ocen osobowości tą metodą.

Jak to działa

Badanie Hogana opiera się na 3 kwestionariuszach.

Pierwszy: Kwestionariusz Osobowości Hogana (HPI) to pomiar reputacji i naszego potencjału który pozwala nam przewidzieć czy dana osoba będzie odnosić sukcesy w pracy na danym stanowisku, w konkretnej organizacji.

Magdalena Giryn, country manager, Assessment Systems Poland