Aktualizacja: 16.11.2016 05:30 Publikacja: 16.11.2016 05:30
Foto: www.sxc.hu
- Jesteśmy spółką zajmującą się produkcją osprzętu elektronicznego. Dotychczas przeprowadzaliśmy inwentaryzację w postaci spisu z natury materiałów i wyrobów gotowych składowanych na terenie strzeżonym raz na dwa lata. Stosujemy ilościowo-wartościową ewidencję materiałów i wyrobów gotowych. Zastanawiamy się nad przejściem na system inwentaryzacji ciągłej. Czy jest to możliwe w naszym przypadku? – pyta czytelniczka.
Zgodnie z art. 26 ust. 1 ustawy o rachunkowości (dalej: uor) inwentaryzację rzeczowych składników aktywów obrotowych należy przeprowadzić na ostatni dzień każdego roku obrotowego. Nie narusza tego obowiązku, zgodnie z art. 26 ust. 3 pkt 2 uor, przeprowadzenie inwentaryzacji zapasów materiałów, towarów, wyrobów gotowych i półproduktów, które są objęte bieżącą ewidencją ilościowo-wartościową oraz są przechowywane w strzeżonych składowiskach, w dowolnie wybranym przez jednostkę dniu w ciągu dwóch lat. W związku z tym przepisem spółka, stosując ilościowo-wartościową ewidencję, mogła inwentaryzować materiały i wyroby gotowe przechowywane na strzeżonych składowiskach na dowolne daty, pod warunkiem, że następowało to co najmniej raz w ciągu dwóch lat. Należy zauważyć, że ten sam przepis pozwala spółce na wprowadzenie inwentaryzacji ciągłej.
Nowoczesne technologie działają szybko i efektywnie. Ale w świecie księgowości są problemy, które musi rozwiązać człowiek.
Ustawa o VAT już nie będzie modyfikowana pod kątem e-faktur. Eksperci radzą, aby szykować się na nowe rozwiązania.
Duże firmy zdają sobie sprawę z rewolucji, jaką przyniesie KSeF, ale niewiele z nich podjęło już przygotowania organizacyjne – wynika z ankiety kancelarii ID Advisory.
Od 1 lipca 2024 r. firmy będą musiały raportować transakcje w centralnej bazie.
Opracowany przez Polską Agencję Nadzoru Audytowego poradnik dla członków rad nadzorczych ma pomagać we współpracy z biegłym rewidentem, choć może wprowadzać w błąd.
Nest Lease, to nowy gracz na polskim rynku leasingowym, będący częścią grupy Nest Bank. Firma powstała w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie mikro i małych przedsiębiorców na elastyczne i nowoczesne rozwiązania finansowe. Dzięki zaawansowanej technologii i indywidualnemu podejściu, Nest Lease planuje w ciągu dwóch lat wejść do grona dziesięciu największych firm leasingowych w Polsce. W rozmowie z Lechem Stabiszewskim, pełniącym funkcję p.o. prezesa zarządu Nest Leasing S.A., przyglądamy się strategii i ofercie Spółki oraz trendom w branży leasingowej.
Podczas wizyty funkcjonariuszy w firmie ważna jest znajomość zasad i procedur. Pomoże ona szybko i rzetelnie wyjaśnić i zakończyć sprawę.
Przeszukanie biura to często jedna z pierwszych czynności podejmowanych w postępowaniu karnym (a czasem jeszcze przed jego wszczęciem), która może znacząco wpłynąć na dalszy przebieg tego postępowania.
Firma audytorska oraz badana jednostka mają ten sam cel – sporządzenie sprawozdania finansowego zgodnego z przepisami i wydanie sprawozdania z badania zawierającego opinię bez zastrzeżeń. Zgodna współpraca pozwoli ten cel osiągnąć.
Jednym z warunków prawidłowego sporządzenia sprawozdania finansowego jest potwierdzenie, że transakcje odbywają się na warunkach rynkowych. Aby móc złożyć taką deklarację, należy wcześniej przygotować rzetelną analizę porównawczą.
Ustawa określa roczne limity okresów, przez jakie wszystkie organy kontroli mogą prowadzić postępowanie u danego przedsiębiorcy. Obowiązują tu jednak wyjątki. Co może wówczas zrobić przedsiębiorca?
Covid spowodował nie tylko poważne problemy w aspekcie zdrowotnym, ale też skomplikował funkcjonowanie całej gospodarki. Skutkowało to całkowitym rozregulowaniem rynku i potężnymi zmianami cen, dostępności produktów i zapotrzebowania na pracowników.
Blisko sześć milionów zł od premiera Mateusza Morawieckiego na aktywizację wyborców dla fundacji mediów związanej z Tomaszem Sakiewiczem. – Środki poszły wyłącznie do grupy prawicowo-konserwatywnej i mediów zleceniobiorcy – wykazała kontrola KPRM.
Państwowa Inspekcja Pracy ma uzyskać prawo przekształcania umów cywilnoprawnych w stosunek pracy. Już teraz organizacje powinny przeanalizować stosowany model B2B, aby ograniczyć związane z tym ryzyka. Na co powinny zwrócić uwagę? Kiedy model B2B się obroni?
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas