Reklama

Partnerstwo publiczno-prywatne powinno mieć jasne zasady

Podmiot publiczny, będący stroną umowy o PPP, ma określone uprawnienia kontrolne w zakresie wykonywania kontraktu. Efektywne zarządzanie umową gwarantuje długoterminowy sukces projektu.

Publikacja: 23.03.2022 11:09

Partnerstwo publiczno-prywatne powinno mieć jasne zasady

Foto: Adobe Stock

Partnerstwo publiczno-prywatne (PPP) to forma realizacji zadań publicznych przez sektor prywatny w oparciu o wieloletnią umowę precyzującą podział zadań i ryzyk pomiędzy podmiotem publicznym a partnerem prywatnym. Głównym celem PPP jest świadczenie przez partnera prywatnego określonych usług publicznych w oparciu o infrastrukturę, najczęściej zaprojektowaną i zbudowaną przez niego. Prawie zawsze partner prywatny zapewnia długoterminowe finansowanie projektu PPP.

Projekty PPP co do zasady są bardziej korzystne dla interesu publicznego niż projekty realizowane w formule tradycyjnej (tzn. prawa zamówień publicznych), biorąc pod uwagę całość życia projektu, począwszy od etapu projektowania i budowy, a następnie utrzymania i zarządzania. Wynika to z następujących czynników:

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Administracja
Teresa Siudem: Zameldowany to nie zawsze stały mieszkaniec
Administracja
Skutki procesowe wniosku o uzupełnienie decyzji administracyjnej
Administracja
Czy zakup samochodu ratowniczo-gaśniczego przez OSP jest zwolniony z PCC?
Administracja
Czy gmina może odliczyć VAT od zakupów dotyczących budowy parkingu?
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Administracja
Czy zameldowanie na pobyt stały wystarczy, by wybrać sołtysa?
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama
Reklama