Aktualizacja: 04.05.2021 15:04 Publikacja: 04.05.2021 17:30
Foto: Adobe Stock
- Y. Spółka z o.o. prowadzi działalność gospodarczą w zakresie sprzedaży detalicznej towarów za pośrednictwem sklepów stacjonarnych znajdujących się w lokalach handlowych. Spółka prowadzi również dla klientów sprzedaż towarów znajdujących się w jej ofercie za pośrednictwem Internetu oraz należącego do niej e-sklepu. Sprzedaż towarów za pośrednictwem e-sklepu odbywa się na podstawie regulaminu e-sklepu, zgodnie z którym, klient, który przeprowadził uprzednio rejestrację na platformie internetowej należącej do spółki, składa zamówienie na towary dostępne w sklepie internetowym. Umowa sprzedaży zostaje zawarta z chwilą potwierdzenia przez spółkę przyjęcia zamówienia do realizacji. Składając zamówienie za pośrednictwem e-sklepu klient dokonuje wyboru metody płatności za zamówione towary. Może to zrobić za pośrednictwem serwisu internetowego obsługującego przelewy internetowe oraz płatności kartami płatniczymi i kredytowymi, kartą płatniczą wydaną przez spółkę lub gotówką przy odbiorze zamówienia. Klient wybiera również sposób odbioru zakupionych towarów. Możliwe jest dostarczenie kupionego towaru za pośrednictwem firmy kurierskiej na adres klienta lub odbiór osobisty w jednej z palcówek stacjonarnych spółki. Czy przychody uzyskiwane przez spółkę z tytułu sprzedaży w ramach e-sklepu stanowią po jej stronie przychód ze sprzedaży detalicznej w rozumieniu art. 5 ustawy o podatku od sprzedaży detalicznej, który powinien być uwzględniany przez nią w ramach kalkulacji limitu wartości sprzedaży detalicznej zrealizowanej w danym miesiącu, od przekroczenia którego uzależnione jest powstanie obowiązku podatkowego w tym podatku? – pyta czytelnik.
Przedsiębiorcy z branży opakowań muszą przygotować się do nowych obowiązków. W przyszłości opakowań będzie mniej...
Nowe wymogi stanowią o tym, że opakowanie musi być zaprojektowane tak, aby można je było efektywnie przetworzyć...
Komisja Europejska ogłosiła plan działania na rzecz sztucznej inteligencji (AI Continent Action Plan), która ma...
Interpretacja Dyrektora KAS może mieć poważne konsekwencje dla twórców internetowych, beneficjentów zbiórek i st...
Na etykietach produktów pojawiają się oznaczenia: „bez cukru”, „wysoka zawartość białka”. Choć brzmią jak chwyt...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas