Reklama

Obroty wynikające z handlu w sklepie internetowym a limit wartości sprzedaży detalicznej

Obroty wynikające z e-handlu nie wpływają na wysokość przychodu uwzględnianego w ramach kalkulacji limitu wartości sprzedaży detalicznej zrealizowanej w danym miesiącu.

Publikacja: 04.05.2021 17:30

Obroty wynikające z handlu w sklepie internetowym a limit wartości sprzedaży detalicznej

Foto: Adobe Stock

- Y. Spółka z o.o. prowadzi działalność gospodarczą w zakresie sprzedaży detalicznej towarów za pośrednictwem sklepów stacjonarnych znajdujących się w lokalach handlowych. Spółka prowadzi również dla klientów sprzedaż towarów znajdujących się w jej ofercie za pośrednictwem Internetu oraz należącego do niej e-sklepu. Sprzedaż towarów za pośrednictwem e-sklepu odbywa się na podstawie regulaminu e-sklepu, zgodnie z którym, klient, który przeprowadził uprzednio rejestrację na platformie internetowej należącej do spółki, składa zamówienie na towary dostępne w sklepie internetowym. Umowa sprzedaży zostaje zawarta z chwilą potwierdzenia przez spółkę przyjęcia zamówienia do realizacji. Składając zamówienie za pośrednictwem e-sklepu klient dokonuje wyboru metody płatności za zamówione towary. Może to zrobić za pośrednictwem serwisu internetowego obsługującego przelewy internetowe oraz płatności kartami płatniczymi i kredytowymi, kartą płatniczą wydaną przez spółkę lub gotówką przy odbiorze zamówienia. Klient wybiera również sposób odbioru zakupionych towarów. Możliwe jest dostarczenie kupionego towaru za pośrednictwem firmy kurierskiej na adres klienta lub odbiór osobisty w jednej z palcówek stacjonarnych spółki. Czy przychody uzyskiwane przez spółkę z tytułu sprzedaży w ramach e-sklepu stanowią po jej stronie przychód ze sprzedaży detalicznej w rozumieniu art. 5 ustawy o podatku od sprzedaży detalicznej, który powinien być uwzględniany przez nią w ramach kalkulacji limitu wartości sprzedaży detalicznej zrealizowanej w danym miesiącu, od przekroczenia którego uzależnione jest powstanie obowiązku podatkowego w tym podatku? – pyta czytelnik.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Teresa Siudem: Kiedy ciąg cyfr staje się znakiem towarowym
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Biznes
Wniosek o ogłoszenie upadłości a zasady reprezentacji w spółce
Biznes
DRSI – jakie ułatwienia przewiduje specustawa obronna?
Biznes
Kiedy liczby tworzą znak towarowy?
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Biznes
Jakich formalności dopełnić zbywając przedsiębiorstwo spółki lub jego część?
Reklama
Reklama