Stawka ryczałtu na bezalkoholowe usługi gastronomiczne

Kucharz przygotowujący i sprzedający posiłki dla swoich kontrahentów może opodatkować te usługę stawką ryczałtu w wysokości 3 proc., pod warunkiem, że nie zawierają one alkoholu.

Publikacja: 20.07.2021 16:30

Stawka ryczałtu na bezalkoholowe usługi gastronomiczne

Foto: Adobe Stock

Kucharz zamierza w ramach działalności gospodarczej świadczyć usługi gastronomiczne na rzecz swoich kontrahentów (restauracji), jako ich podwykonawca. Istotą tych usług będzie sprzedaż usług gastronomicznych, obejmujących przygotowywanie posiłków na rzecz podmiotów zewnętrznych, z wyłączeniem sprzedaży napojów alkoholowych powyżej 1,5 proc. W ramach współpracy kucharz będzie zobowiązany do korzystania ze sprzętów i narzędzi, które będą się znajdować w siedzibach jego kontrahentów, oni też będą dostarczać produkty, przy użyciu których Kucharz będzie wykonywał swą usługę. Otrzymane od kucharza posiłki kontrahenci (restauracje) będą sprzedawać swoim docelowym klientom. Świadczone usługi Kucharz klasyfikuje się do grupy usług oznaczonych symbolem PKWiU 56.29.19.0 – pozostałe usługi gastronomiczne świadczone w oparciu o zawartą z klientem umowę. Czy w przypadku sprzedaży usług gastronomicznych (z wyłączeniem napojów alkoholowych o zawartości powyżej 1,5 proc.) kucharz, prowadząc działalność gospodarczą jako osoba fizyczna opodatkowana w formie ryczałtu ewidencjonowanego, może do tego typu przychodów stosować 3 proc. na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 7 lit. a ustawy o zryczałtowanym PIT?

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Biznes
Julita Karaś-Gasparska: Prowadzisz firmę, zachowaj czujność
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem
Biznes
Weryfikacja kontrahentów – klucz do ochrony przed karuzelą VAT
Biznes
Obowiązek należytej staranności zapisany w unijnej dyrektywie CSDDD
Biznes
Czy sprzedawca usług online musi znać płeć klienta - wyrok TSUE
Biznes
Fundacja rodzinna po dwóch latach funkcjonowania