Reklama

Zasady tworzenia analizy porównywalności na potrzeby cen transferowych - wyrok WSA

Sporządzenie analizy porównywalności w celu ustalenia, czy odsetki od pożyczki zawartej pomiędzy podmiotami powiązanymi znajdują się na poziomie rynkowym powinno poprzedzić dokonanie oszacowania dochodu. Analiza zawiera określenie cech przedmiotu transakcji, podmiotów transakcji, warunków transakcji, warunków ekonomicznych oraz strategii gospodarczej. Dowolność organu przy sporządzaniu analizy porównywalności jest niedopuszczalna.

Publikacja: 06.02.2020 16:30

Zasady tworzenia analizy porównywalności na potrzeby cen transferowych - wyrok WSA

Foto: 123RF

Tak orzekł Wojewódzki Sąd Administracyjny w wyroku III SA/Wa 1777/18 z 28 maja 2019 r.

Sprawa będąca przedmiotem sporu dotyczyła polskiej spółki, która w dokumentacji cen transferowych za rok 2013-2014 wykazała zawarcie trzech umów pożyczek. Ich przedmiotem było zaciągnięcie pożyczki w kwocie ponad 160 mln złotych od hiszpańskiego podmiotu powiązanego. Oprocentowanie każdej z nich ustalono w stałej wysokości 9 proc. w skali roku. Co istotne, z udzielonej kwoty pieniężnej sfinansowana miała zostać transakcja nabycia przez Spółkę Centrum Handlowego.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Biznes
Julita Karaś-Gasparska: KSeF i e-fakturowanie coraz bliżej. Jak chronić dane?
Biznes
Brak współpracy z UODO może słono kosztować
Biznes
Czy KSeF zagraża tajemnicy zawodów prawniczych
Biznes
Prawo nie nadąża za zagrożeniami cyberprzestępczością
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Biznes
Wyrok ws. spamu. Historia o tym, jak sąd skazał… na 100 zł
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama
Reklama