Reklama
Rozwiń

Przedsiębiorcy tracą zainteresowanie nowymi samochodami

Już nie tylko konsumenci decydują się na samochody z rynku wtórnego, cieszą się one nie mniejszym zainteresowaniem wśród przedsiębiorców. Inaczej niż pojazdy "z salonu", które tracą ze względu na panującą koniunkturę.

Publikacja: 17.10.2023 20:29

Przedsiębiorcy tracą zainteresowanie nowymi samochodami

Foto: Adobe Stock

I mimo polepszenia się sytuacji na polskich rynku nowych samochodów - jak podaje Instytut Samar, po trzech kwartałach 2023 r. zwiększył się r./r. o nieco ponad jedną dziesiątą, do poziomu 350,3 tys. aut, to wciąż jest on mocno osłabiony przez czynniki, które nękały go przez ostatnie lata, czyli pandemia, kryzys wywołany brakiem części, a w szczególności szybko rosnące ceny. 

Na tym osłabieniu zyskuje rynek wtórny - miesięczne koszty utrzymania nowego samochodu może przekraczać w tym momencie możliwości finansowe wielu firm, dochodzi do tego niepewność gospodarcza oraz wysokie koszty prowadzenia biznesu, ale nierzadko samochód jest konieczny do prowadzenia firmy. W takiej sytuacji odpowiednim rozwiązaniem może okazać się samochód używany.  

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Finanse
Przedsiębiorco, weź dotację na dostępność
Finanse
Budowlane MŚP mają faktury, ale nie pieniądze
Finanse
Jednoosobowym firmom rosną długi. Niepokojący raport
Finanse
Polisa OC dla JDG - czy to obowiązkowe?
Finanse
TSUE zajął się sprawą kredytów z WIBOR. Jak przebiegła rozprawa?