Przedsiębiorcy tracą zainteresowanie nowymi samochodami

Już nie tylko konsumenci decydują się na samochody z rynku wtórnego, cieszą się one nie mniejszym zainteresowaniem wśród przedsiębiorców. Inaczej niż pojazdy "z salonu", które tracą ze względu na panującą koniunkturę.

Publikacja: 17.10.2023 20:29

Przedsiębiorcy tracą zainteresowanie nowymi samochodami

Foto: Adobe Stock

I mimo polepszenia się sytuacji na polskich rynku nowych samochodów - jak podaje Instytut Samar, po trzech kwartałach 2023 r. zwiększył się r./r. o nieco ponad jedną dziesiątą, do poziomu 350,3 tys. aut, to wciąż jest on mocno osłabiony przez czynniki, które nękały go przez ostatnie lata, czyli pandemia, kryzys wywołany brakiem części, a w szczególności szybko rosnące ceny. 

Na tym osłabieniu zyskuje rynek wtórny - miesięczne koszty utrzymania nowego samochodu może przekraczać w tym momencie możliwości finansowe wielu firm, dochodzi do tego niepewność gospodarcza oraz wysokie koszty prowadzenia biznesu, ale nierzadko samochód jest konieczny do prowadzenia firmy. W takiej sytuacji odpowiednim rozwiązaniem może okazać się samochód używany.  

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Finanse
Więcej czasu dla firm na rozliczenie taniej energii. Projekt już w Sejmie
Finanse
TSUE o przepisach antyzatorowych. Małe firmy będą zaskoczone
Finanse
PFR żąda od firm zwrotu pieniędzy z tarczy covidowej. Adwokat radzi, jak się bronić
Finanse
Czego biznes oczekuje od rządu Donalda Tuska
Finanse
Więcej czasu na uniknięcie dopłat za tańszy prąd. Resort zapowiada