Reklama

Przedsiębiorcy tracą zainteresowanie nowymi samochodami

Już nie tylko konsumenci decydują się na samochody z rynku wtórnego, cieszą się one nie mniejszym zainteresowaniem wśród przedsiębiorców. Inaczej niż pojazdy "z salonu", które tracą ze względu na panującą koniunkturę.

Publikacja: 17.10.2023 20:29

Przedsiębiorcy tracą zainteresowanie nowymi samochodami

Foto: Adobe Stock

I mimo polepszenia się sytuacji na polskich rynku nowych samochodów - jak podaje Instytut Samar, po trzech kwartałach 2023 r. zwiększył się r./r. o nieco ponad jedną dziesiątą, do poziomu 350,3 tys. aut, to wciąż jest on mocno osłabiony przez czynniki, które nękały go przez ostatnie lata, czyli pandemia, kryzys wywołany brakiem części, a w szczególności szybko rosnące ceny. 

Na tym osłabieniu zyskuje rynek wtórny - miesięczne koszty utrzymania nowego samochodu może przekraczać w tym momencie możliwości finansowe wielu firm, dochodzi do tego niepewność gospodarcza oraz wysokie koszty prowadzenia biznesu, ale nierzadko samochód jest konieczny do prowadzenia firmy. W takiej sytuacji odpowiednim rozwiązaniem może okazać się samochód używany.  

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Finanse
Małe firmy z dużymi - bilans na plus, ale czy to partnerstwo?
Finanse
Tysiące e-sklepów mają problemy z płynnością
Finanse
Zadłużenie spółek giełdowych wzrosło niemal 2,5-krotnie
Finanse
Cyfryzację firmy można przeprowadzić bez wkładu własnego
Finanse
Granty na Eurogranty – PARP uruchamia nowy nabór
Reklama
Reklama
Reklama