Aktualizacja: 04.06.2025 19:27 Publikacja: 08.12.2022 01:17
Foto: Adobe Stock
Rozporządzenie ministra pracy i polityki socjalnej z 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (tekst jedn. DzU z 2003 r. nr 169, poz. 1650) w § 15 przewiduje, że pomieszczenia pracy i ich wyposażenie powinny zapewnić pracownikom bezpieczne i higieniczne warunki pracy. Pracodawca osiąga ten stan poprzez działania polegające na zapewnieniu odpowiedniego oświetlenia, odpowiedniej temperatury, wymiany powietrza czy zabezpieczenia przed wilgocią i niekorzystnymi warunkami szkodliwymi dla zdrowia.
Za czynniki szkodliwe w miejscu wykonywania pracy uznaje się m.in. wysoką temperaturę. A jak to wygląda w przypadku niskich temperatur?
Jeśli pracownik złoży pozew, w którym nie przedstawi żadnych dowodów, ale pracodawca będzie bierny, wygra pracow...
Zgłoszenie lub ujawnienie publiczne może być wykorzystywane jako narzędzie nacisku lub forma odwetu. Jak pracoda...
Pracodawcy będą mogli załatwiać większość formalności przez internet, bez wizyt w urzędach pracy i łatwiej uzysk...
Ochrona związkowa nie ma charakteru absolutnego i nie może prowadzić do sytuacji sprzecznych z jej celem. Sąd Na...
Obrona przed roszczeniami pracowniczymi bywa trudniejsza niż w innych procesach.
Szef ma prawo złożyć wizytę pracującemu zdalnie pracownikowi. Także z alkomatem.
Wprowadzenie jednolitego pliku ubezpieczeniowego ma pozwolić przedsiębiorcom uniknąć skomplikowanych obliczeń. P...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas