Aktualizacja: 01.07.2025 07:59 Publikacja: 08.12.2022 01:17
Foto: Adobe Stock
Rozporządzenie ministra pracy i polityki socjalnej z 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (tekst jedn. DzU z 2003 r. nr 169, poz. 1650) w § 15 przewiduje, że pomieszczenia pracy i ich wyposażenie powinny zapewnić pracownikom bezpieczne i higieniczne warunki pracy. Pracodawca osiąga ten stan poprzez działania polegające na zapewnieniu odpowiedniego oświetlenia, odpowiedniej temperatury, wymiany powietrza czy zabezpieczenia przed wilgocią i niekorzystnymi warunkami szkodliwymi dla zdrowia.
Za czynniki szkodliwe w miejscu wykonywania pracy uznaje się m.in. wysoką temperaturę. A jak to wygląda w przypadku niskich temperatur?
Niezgodne z przepisami zatrudnianie obcokrajowców może słono kosztować, zwłaszcza gdy pracodawca działa z premed...
Z początkiem czerwca weszły w życie ważne zmiany dotyczące pracy obcokrajowców. Co pracodawca musi sprawdzić, że...
Przy ocenie, czy doszło do mobbingu trzeba będzie kierować się okolicznościami konkretnego przypadku, a nie subi...
Czy wypalenie zawodowe to choroba, na którą można dostać zwolnienie lekarskie? Jak je rozpoznać?
Zaległy urlop wypoczynkowy nie przepada z końcem roku, ale należy go wykorzystać do 30 września następnego roku,...
Skorzystanie przez pracodawcę z odroczenia terminu płatności składek ZUS, na które pracodawca uzyskał dofinansow...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas