Praca zdalna świadczona z zagranicy to ryzyko dla pracodawcy

Obecnie tylko wewnątrzzakładowe przepisy mogą zobowiązywać pracownika do informowania o wykonywaniu pracy zdalnej poza domem, także z innego kraju. A może to pociągać za sobą negatywne konsekwencje finansowe.

Publikacja: 11.01.2023 20:00

Praca zdalna świadczona z zagranicy to ryzyko dla pracodawcy

Foto: Adobe Stock

Miejsce wykonywania pracy zdalnej tylko początkowo nie budziło większych kontrowersji. Gdy pandemia Covid-19 zaczęła się przedłużać, a linie lotnicze ponownie otworzyły się dla podróżujących, okazało się, że praca zdalna ma nie tylko twarz umęczonych rodziców zamkniętych w czterech ścianach, ale także uśmiechniętych surferów, którzy korzystając z możliwości, jakie ona oferuje, postanowili zmienić otoczenie na bardziej słoneczne, poza granicami Polski. To dla wielu pracodawców było sporym zaskoczeniem, ponieważ bardzo rzadko byli informowani przez swoich pracowników o zmianie miejsca pobytu z wyprzedzeniem. W tamtym czasie niewiele firm zdążyło się też zabezpieczyć przed takimi niespodziankami, wprowadzając odpowiednie regulacje wewnętrzne.

Pozostało 90% artykułu

Wiedza dla profesjonalistów w nowym PRO.RP.PL

Zyskaj dostęp do najnowszych raportów, analiz, orzeczeń, prognoz i komentarzy niezbędnych w Twojej codziennej pracy, przygotowanych przez ekspertów Rzeczpospolitej.
Kadry i Płace
Powódź uniemożliwia pracę. Jakie warianty ma pracownik? Czy dostanie zapłatę?
Kadry i Płace
Jakie są zasady i limity zatrudniania na czas określony?
Kadry i Płace
Czy ZUS może prowadzić kontrolę bez limitów?
Kadry i Płace
Zwolnienia grupowe. Komu przysługuje ochrona? Komu należy się odprawa?
Materiał Promocyjny
Zarządzenie flotą może być przyjemnością
Kadry i Płace
Kiedy kierownik ma prawo do wynagrodzenia za pracę nadliczbową?