Praca zdalna świadczona z zagranicy to ryzyko dla pracodawcy

Obecnie tylko wewnątrzzakładowe przepisy mogą zobowiązywać pracownika do informowania o wykonywaniu pracy zdalnej poza domem, także z innego kraju. A może to pociągać za sobą negatywne konsekwencje finansowe.

Publikacja: 11.01.2023 20:00

Praca zdalna świadczona z zagranicy to ryzyko dla pracodawcy

Foto: Adobe Stock

Miejsce wykonywania pracy zdalnej tylko początkowo nie budziło większych kontrowersji. Gdy pandemia Covid-19 zaczęła się przedłużać, a linie lotnicze ponownie otworzyły się dla podróżujących, okazało się, że praca zdalna ma nie tylko twarz umęczonych rodziców zamkniętych w czterech ścianach, ale także uśmiechniętych surferów, którzy korzystając z możliwości, jakie ona oferuje, postanowili zmienić otoczenie na bardziej słoneczne, poza granicami Polski. To dla wielu pracodawców było sporym zaskoczeniem, ponieważ bardzo rzadko byli informowani przez swoich pracowników o zmianie miejsca pobytu z wyprzedzeniem. W tamtym czasie niewiele firm zdążyło się też zabezpieczyć przed takimi niespodziankami, wprowadzając odpowiednie regulacje wewnętrzne.

Pozostało 90% artykułu

PRO.RP.PL za 19 zł

Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Kadry i Płace
Joanna Kalinowska: Hejt w sieci przestanie być anonimowy
Kadry i Płace
Czy ZUS przejmie wypłatę zasiłków? Kto zapłaci za L4? Kluczowy termin się zbliża
Kadry i Płace
Sygnaliści. Czy Inspekcja Pracy wkroczy w razie działań odwetowych?
Kadry i Płace
Czy ciężka choroba uzasadnia umorzenie składek ZUS?
Materiał Promocyjny
Fotowoltaika naturalnym partnerem auta elektrycznego
Kadry i Płace
Jak zmienić instytucję finansową zarządzającą PPK?
Materiał Promocyjny
Seat to historia i doświadczenie, Cupra to nowoczesność i emocje