Reklama
Rozwiń
Reklama

Orzeczenie lekarza medycyny pracy podlega kontroli sądowej

Pracodawca jest związany treścią orzeczenia lekarza medycyny pracy. Pracownik może się jednak od niego odwołać, a ostateczne orzeczenie zakwestionować na drodze sądowej.

Publikacja: 19.10.2023 02:00

Orzeczenie lekarza medycyny pracy podlega kontroli sądowej

Foto: Adobe Stock

- Pracownik w wyniku przeprowadzonych badań przez lekarza medycyny pracy został uznany za osobę niezdolną do pracy na stanowisku wskazanym w skierowaniu. Od wydanego orzeczenia pracownik odwołał się, ale bezskutecznie. W konsekwencji nie został dopuszczony do świadczenia pracy. Czy pracownikowi przysługuje jeszcze dalsza droga odwoławcza i czy mogę wypowiedzieć mu umowę o pracę z powodu niezdolności do pracy? – pyta czytelnik.

Obowiązkiem pracodawcy jest chronienie zdrowia i życia pracowników przez zapewnienie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy przy odpowiednim wykorzystaniu osiągnięć nauki i techniki. W szczególności ma on obowiązek skierować pracownika na badania lekarskie wstępne, okresowe lub kontrolne, w celu uzyskania orzeczenia lekarskiego stwierdzającego brak przeciwwskazań do pracy na danym stanowisku.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Odpowiada pracownik i pracodawca, nie AI
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Kadry i Płace
Ostatni dzwonek, by skorzystać z wakacji składkowych
Kadry i Płace
AI w rękach pracowników – szansa czy ryzyko dla pracodawców?
Kadry i Płace
UOKiK nakłada sankcje za zmowy pracodawców
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Kadry i Płace
Cybermobbing – nowe wyzwanie dla pracodawców
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama
Reklama