Aktualizacja: 03.12.2025 05:42 Publikacja: 27.05.2024 04:30
Foto: Adobe Stock
Tak orzekł Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach w wyroku z 19 marca 2024 r. (I SA/Gl 1025/23).
Podatnik jest spółką akcyjną, którą łączą umowy sponsoringowe z klubami sportowymi. Według aktów założycielskich „kluby” prowadzą działalność w zakresie sportu i działalność gospodarczą nieprowadzoną w celu osiągnięcia zysku. Według statutów walne zgromadzenie może przeznaczyć zysk netto klubu na dywidendę dla akcjonariuszy, pozostałe kapitały i fundusze oraz inne cele. Spółka każdorazowo przed skorzystaniem z ulgi na sponsoring zwraca się do klubów o oświadczenie czy zyski zostały przeznaczone na dywidendę dla akcjonariuszy. Gdy kluby oświadczą, że zyski nie zostały wypłacone akcjonariuszom, spółka chce korzystać z ww. ulgi.
Od 1 stycznia korzystniejsze będzie rozliczanie PIT i CIT od e-samochodów niż od samochodów spalinowych. Na te d...
Podatnik może skorzystać ze zwolnienia podmiotowego z VAT, gdy wartość jego sprzedaży nie przekroczyła w poprzed...
Od 2026 r. przedsiębiorcy, którzy są opodatkowani PIT i przekazują co miesiąc ewidencję JPK_VAT, będą musieli pr...
Jeśli kontrola podatkowa lub celno-skarbowa będzie trwała dłużej niż sześć miesięcy, to odsetki za zwłokę nie bę...
Dzięki Funduszom Europejskim dla Polski Wschodniej (FEPW) firmy z tego regionu mają nowe możliwości na finansowanie innowacyjnych pomysłów. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) oferuje startupom w Polsce Wschodniej dostęp do siedmiu Platform startowych, które dają realne wsparcie lokalnych biznesów i zwiększenie konkurencyjność przedsiębiorstw. Są to partnerstwa ośrodków innowacji dające darmowe, kompleksowe programy wsparcia startupów od momentu rejestracji spółki.
Tak długo, jak fundacja rodzinna będzie wykonywać działalność gospodarczą w dozwolonym zakresie, nie będzie obję...
Robotyzacja procesów budowlanych przestała być futurystyczną wizją. Staje się realnym narzędziem, które można zastosować tu i teraz. Na współczesnym placu budowy rola człowieka będzie się zmieniać – mówi Mirosław Rzeszutko, Head of Product Management w firmie wienerberger.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas