[b]Nie[/b]. Podatnik może sam napisać odwołanie. Nie ma tu przymusu, aby pisał je profesjonalista, np. doradca podatkowy czy radca prawny. Ważne jest tylko to, aby odwołanie zawierało wszystkie konieczne elementy. Wymienia je ordynacja podatkowa. Będą to: zarzuty przeciwko decyzji, określenie istoty i zakresu żądania oraz powołanie dowodów uzasadniających to żądanie (art. 222). Podatnik musi wskazać zatem, w jaki sposób urząd skarbowy naruszył prawo i co w związku z tym powinna zrobić izba skarbowa (uchylić lub zmienić zaskarżoną decyzję – w części lub w całości). Trzeba pamiętać, aby wskazać dowody na poparcie swoich twierdzeń.

Warto pamiętać, że odwołanie, jak każde inne pismo, powinno zawierać również wskazanie podatnika, od którego pismo pochodzi, oraz podanie jego adresu. Pismo trzeba również podpisać.

Jeśli nasze odwołanie nie będzie spełniało wymogów określonych w przepisach, to izba skarbowa go nie rozpatrzy. Najpierw jednak podatnik otrzyma wezwanie, aby w ciągu siedmiu dni usunął braki pisma. Dopiero po upływie tego terminu, jeśli pisma nie uzupełni, izba pozostawi je bez rozpatrzenia. Izba nie wezwie jednak do uzupełnienia braków, gdy w odwołaniu podatnik nie poda adresu. Wtedy od razu pismo odrzuci.

[i]Podstawa prawna:

- [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr?id=176376]ustawa z 29 sierpnia 1997 r. ordynacja podatkowa (tekst jedn. DzU z 2005 r. nr 8, poz. 60 ze zm.)[/link].[/i]