Reklama

Zamówienia publiczne a zatrudnianie na podstawie umowy o pracę: Premiowanie etatów bezprawne

Obowiązująca od niedawna tzw. klauzula zatrudnienia pracowniczego odnosi się do warunków realizacji zamówienia, a nie cech, które już powinien posiadać ubiegający się o nie podmiot.

Aktualizacja: 08.05.2017 08:56 Publikacja: 08.05.2017 07:53

Zamówienia publiczne a zatrudnianie na podstawie umowy o pracę: Premiowanie etatów bezprawne

Foto: www.sxc.hu

Zmiany przepisów, które weszły w życie w lipcu ubiegłego roku, pozwalają zamawiającemu wymagać, by osoby, które pracują przy wykonaniu zamówienia publicznego, były zatrudnione na podstawie umowy o pracę. Jeden z zamawiających poszedł jeszcze dalej: postanowił przydzielać dodatkowe punkty przedsiębiorcom, którzy jeszcze przed składaniem ofert mieli etatowych pracowników. Było to jedno z kryteriów oceny ofert. Inny przedsiębiorca złożył odwołanie do Krajowej Izby Odwoławczej. Twierdził, że nie można formułować takiego kryterium oceny ofert – jest to sprzeczne z przepisami.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Fundacje rodzinne: projekt poprawiony, ale wciąż daleki od postulatów biznesu i ekspertów
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Prawo w firmie
Zamówienia publiczne nie dla firm z Chin czy Turcji. Nowe prawo już obowiązuje
Prawo w firmie
Więcej zamówień z wolnej ręki. Zmiany w zamówieniach publicznych
Prawo w firmie
Czy skargę do sądu na decyzję skarbówki można złożyć przez e-Doręczenia?
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Prawo w firmie
AI Act. Zaczęła obowiązywać jedna z najbardziej kontrowersyjnych części rozporządzenia
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama
Reklama