Kobiety w polskiej branży IT

Nie jest zaskoczeniem, że branża IT boryka się z problemami kadrowymi. Szczególnie brakuje w niej programistów. Jednak od jakiegoś czasu można zauważyć, że w polskich firmach te miejsca zaczynają wypełniać kobiety. Coraz śmielej wchodzą do informatycznego świata, zdawałoby się, zdominowanego przez mężczyzn. To właśnie nowy trend na rynku pracy, który firmy powinny wykorzystać.

Publikacja: 23.03.2017 04:20

Kobiety w polskiej branży IT

Foto: 123RF

Według Komisji Europejskiej w 2020 r. w krajach UE może brakować nawet 825 tys. specjalistów. Ma to oczywiście odzwierciedlenie na rynku polskim, który wytwarza sporą część produktów i usług IT dla firm w Europie i na całym świecie. Rodzime przedsiębiorstwa dostrzegają problem niedoborów kadrowych i coraz częściej przyjmują do pracy kobiety, zmieniając też parytety zatrudnienia w firmach.

- W naszej firmie kobiety stanowią już 29 proc. załogi. Są świetnie wykwalifikowane, posiadają wysokie kompetencje techniczne i miękkie. Bardzo dobrze odnajdują się również w pracy zespołowej. Widać wyraźnie, że równe rozłożenie zatrudnienia kobiet i mężczyzn w zespole wpływa pozytywnie na motywację, poprawia atmosferę pracy oraz tonuje napięcia i stres, co w efekcie przekłada się na lepszą skuteczność i wydajność – mówi Bartek Łatka, Dyrektor Centrum Kompetencyjnego Professional Services w Qumak S.A., polskiej spółce technologicznej.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025
Prawo w firmie
Dialog między zamawiającymi a wykonawcami to priorytet. Debata "Rzeczpospolitej"
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku