Śmierć pracownika lub pracodawcy: co dalej ze stosunkiem pracy

Przepisy nie określają kompleksowo wielu sytuacji związanych ze śmiercią pracownika czy pracodawcy. Dotyczy to np. wydawania świadectw pracy. Często postępowanie opiera się na intuicji, logice związanej z charakterem zdarzenia i zwyczajach.

Publikacja: 19.11.2015 06:30

Śmierć pracownika lub pracodawcy: co dalej ze stosunkiem pracy

Foto: 123RF

Śmierć pracownika lub pracodawcy to najmniej pożądany sposób zakończenia współpracy. Niestety, nie można wykluczyć takiej wersji rozstania. Sytuacja ta rodzi wiele konsekwencji prawnych, których kodeks pracy nie reguluje w sposób pełny. Ponadto odmienne skutki wiążą się ze zgonem pracownika i pracodawcy. Odejście szefa niekoniecznie musi oznaczać zakończenie stosunku pracy.

Ustanie stosunku pracy może mieć formę jego rozwiązania, które poprzedzone jest dokonaniem właściwych czynności prawnych, lub wygaśnięcia. Najprościej ujmując, stosunek pracy wygasa w związku z wystąpieniem określonych zdarzeń. Powodują one skutek prawny w postaci właśnie wygaśnięcia stosunku pracy.

Pozostało 82% artykułu

PRO.RP.PL za 19 zł

Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Prawo w firmie
Komisja Europejska zaskarżyła Polskę do TSUE. Chodzi o minimalny podatek dochodowy
Materiał Promocyjny
Z kartą Simplicity od Citibanku można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami
Prawo w firmie
Należyta staranność to nie bat na przedsiębiorców
Prawo w firmie
Czy kupowanie fałszywych opinii w internecie da korzyści podatkowe?
Prawo w firmie
Zmiany w załatwianiu spraw ze skarbówką. Chodzi o kontakt z pracownikami US
Materiał Promocyjny
Sieć T-Mobile Polska nagrodzona przez użytkowników w prestiżowym rankingu
Prawo w firmie
Sygnaliści. Jak będzie działał mechanizm zgłoszeń zewnętrznych