Umowa sponsorska - co warto wiedzieć o sponsoringu

Coraz więcej przedsiębiorców, szukając alternatywnych sposobów promocji i reklamy, stawia na sponsoring, który zyskuje na popularności dzięki obopólnym korzyściom stron umowy. Czym on jest?

Publikacja: 03.12.2014 05:40

Umowa sponsorska - co warto wiedzieć o sponsoringu

Foto: Rzeczpospolita, Paweł Gałka

Umowa sponsoringu jest nazywana umową sponsorską. Jej treścią jest zobowiązanie się sponsora do wspierania określonej aktywności sponsorowanego w zamian za np. możliwość zaprezentowania produktu określonym kręgom odbiorców, przeprowadzenie sondażu rynku, badania marketingowego czy po prostu reklamę. Kodeks cywilny nie zawiera definicji sponsoringu ani też nie reguluje umowy sponsorskiej. Umowa sponsorska jest umową nienazwaną, nieuregulowaną w przepisach, zawieraną na podstawie art. 3531 k.c. w ramach wyrażonej w nim zasady swobody umów. Jest umową konsensualną, dwustronnie zobowiązującą, odpłatną i wzajemną.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Prawo w firmie
Prezes Urzędu Zamówień Publicznych z nowym zadaniem
Prawo w firmie
Jak odejść ze związku zawodowego
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025