Aktualizacja: 09.11.2017 09:48 Publikacja: 09.11.2017 09:15
Foto: Adobe Stock
Sprawa dotyczyła António Fernando Maio Marques da Rosa byłego pracownika jednego z kasyn w Portugalii. Kasyno, w którym pracował jest otwarte codziennie, oprócz 24 i 25 grudnia, od popołudnia do rana dnia następnego.
W latach 2008 i 2009 A.F. Maio Marques da Rosa czasami pracował przez siedem kolejnych dni. Począwszy od 2010 r. operator kasyna, spółka Varzim Sol zmieniła organizację czasu pracy, tak aby pracownicy wykonywali pracę maksymalnie przez sześć kolejnych dni. Gdy jego stosunek pracy uległ zakończeniu w marcu 2014 r., A.F. Maio Marques da Rosa wniósł powództwo przeciwko swojemu byłemu pracodawcy o ustalenie, że spółka nie udzielała mu obowiązkowych dni odpoczynku, do których w jego ocenie był on uprawniony. Zażądał on odszkodowania i rekompensaty z tytułu wynagrodzenia należnego za przepracowane nadgodziny.
Akcja upraszczania przepisów to już nie tylko pomysły zespołu Brzoski i rządowe zapowiedzi. To pierwsze gotowe u...
Obowiązująca od piątku ustawa nakłada na deweloperów obowiązek informowania na swojej stronie internetowej poten...
Przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w domu może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów prawie po...
Zespół deregulacyjny Rafała Brzoski po pierwszym etapie działania ogłasza sukces: około 60 proc. jego propozycji...
Eksperci nie mają wątpliwości: deregulacja to niezwykle ważny proces, jednak ofensywa legislacyjna, którą rząd p...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas