Aktualizacja: 09.11.2017 09:48 Publikacja: 09.11.2017 09:15
Foto: Adobe Stock
Sprawa dotyczyła António Fernando Maio Marques da Rosa byłego pracownika jednego z kasyn w Portugalii. Kasyno, w którym pracował jest otwarte codziennie, oprócz 24 i 25 grudnia, od popołudnia do rana dnia następnego.
W latach 2008 i 2009 A.F. Maio Marques da Rosa czasami pracował przez siedem kolejnych dni. Począwszy od 2010 r. operator kasyna, spółka Varzim Sol zmieniła organizację czasu pracy, tak aby pracownicy wykonywali pracę maksymalnie przez sześć kolejnych dni. Gdy jego stosunek pracy uległ zakończeniu w marcu 2014 r., A.F. Maio Marques da Rosa wniósł powództwo przeciwko swojemu byłemu pracodawcy o ustalenie, że spółka nie udzielała mu obowiązkowych dni odpoczynku, do których w jego ocenie był on uprawniony. Zażądał on odszkodowania i rekompensaty z tytułu wynagrodzenia należnego za przepracowane nadgodziny.
Zespół deregulacyjny Rafała Brzoski po pierwszym etapie działania ogłasza sukces: około 60 proc. jego propozycji...
Eksperci nie mają wątpliwości: deregulacja to niezwykle ważny proces, jednak ofensywa legislacyjna, którą rząd p...
Projekt ustawy o certyfikacji wykonawców zamówień publicznych zostanie skorygowany.
Związki zawodowe najwięcej członków pozyskują w pierwszym roku od utworzenia zakładowej organizacji związkowej....
Rządowy pakiet deregulacyjny ma uprościć życie przedsiębiorcom. Sejmowa opozycja zauważa, że likwiduje niewiele...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas