Władyczak: Mamy ubezpieczenia eksportowe na czas pandemii

Dzięki naszym nowym rozwiązaniom ubezpieczeniowym utrzymujemy możliwość wymiany handlowej z najważniejszymi partnerami gospodarczymi Polski – mówi Janusz W...

ZEA. Kryzys szansą dla polskiego sektora cybersecurity

Społeczeństwo Bliskiego Wschodu jest ważnym odbiorcą technologii, rozrywki online, mediów cyfrowych i  społecznościowych. A przez wzrost bazy użytkowników...

Przyjaźniejsze ubezpieczenia eksportowe na czas pandemii

Polscy eksporterzy mogą uzyskać w KUKE ubezpieczenie należności handlowych przy sprzedaży na rynki UE i wybranych krajów OECD pomimo wzrostu ryzyka i ogran...

Wielkie targi w Chinach przenoszą się do sieci

Tegoroczna edycja największych targów konsumenckich dla regionu Europy Środkowo-Wschodniej w Chinach odbędzie się w internecie. Polskie firmy mogą się wyst...

Koronawirus: Chińska tarcza antykryzysowa

Chińska tarcza antykryzysowa opiera się na prostym założeniu, że największy ciężar na swoje barki bierze państwo, tak aby maksymalnie odciążyć przedsiębior...

Koronawirus. W Danii sprzedasz drożdże, w Szwecji kosmetyki

Skandynawia była ciekawym kierunkiem dla polskiego eksportu. I nie zmieniło się to podczas pandemii. Tym bardziej, że Szwecja nie zamknęła gospodarki.

Koronawirus. Włoski dekret płynności. Co da firmom?

Włoski rząd wprowadza kolejne dekrety pomocowe dla przedsiębiorców, ale ci nie kryją zniecierpliwienia. Chcą otwarcia gospodarki. Liczy się każdy dzień.

Ramadan. Rola prezentu w biznesie z Bliskim Wschodem

Dziś zaczyna się tegoroczny Ramadan. Jego pozytywną stroną dla ludzi biznesu jest wyższy popyt na towary i usługi oraz wyższa konsumpcja.

Koronawirus. EXPO coraz bliższe przesunięcia

Od nowego terminu EXPO w Dubaju dzieli świat już tylko jeden krok w postaci głosowania państw członkowskich zrzeszonych w Biurze Wystaw Światowych.

Perspektywy współpracy z branżą hotelarską w ZEA

Polskie firmy powinny teraz szukać swoich szans na Bliskim Wschodzie, gdyż obecny kryzys sprzyja zmianie dostawców na tańszych i bardziej elastycznych.

Jaki jest chiński klient?

Zmniejszenie zagrożenie epidemią w Chinach przywraca szanse eksportowe dla polskich firm, w tym eksporterów żywności.

Koronawirus. Włoska tarcza dla firm

Włoskie firmy są wielkimi ofiarami pandemii koronawirusa. Czy pomoc im przyznana może mieć zastosowanie w Polsce?

Koronawirus. EXPO 2020 odbędzie się rok później

Oficjalna decyzja o przełożeniu EXPO ma być ogłoszona po 21 kwietnia br. Wszystko jednak wskazuje na to, że wystawa światowa, którą po raz pierwszy ma gośc...

Na Bliskim Wschodzie pojawiają się nowe szanse dla producentów żywności

Kuwejt zniósł ograniczenia importowe na polski drób. ZEA są zainteresowane zakupem mięsa halal, a Syria mąką i zbożami.

Koronawirus. Jaki będzie przemysł po pandemii

Zamrożenie przemysłu i czekanie na zakończenie walki z epidemią nie jest dobrą drogą na przetrwanie kryzysu. Jak Chińczycy odmrażają gospodarkę – pisze z S...

Co eksportować do Niemiec podczas pandemii

Kryzys to szansa na sprzedaż innych niż dotychczas towarów. Co więc wysyłać za Odrę?

Jak polskie firmy mogą sprzedać nadwyżki żywności

Ministerstwo Rolnictwa proponuje małym, średnim, ale i dużym przedsiębiorstwom dwa proste narzędzia wsparcia handlu na poziomie krajowym i zagranicznym.

Jak może wyglądać gospodarka po pandemii

Katastrofa gospodarcza może być bardziej przerażająca niż skutki samej pandemii. Konieczne były regulacje, które z jednej strony będą hamowały rozprzestrze...

Co eksportować z Polski do Iranu podczas pandemii

Iran próbuje ułatwić import sprzętu i artykułów medycznych. To szansa dla polskich firm.

Koronawirus. Jak pomóc eksporterom – praktyki z Chin

Chiński rząd obniżył podatki dla tamtejszych eksporterów, aby  na globalnym rynku stali się bardziej konkurencyjni niż są.