Aktualizacja: 07.05.2015 08:53 Publikacja: 07.05.2015 07:15
Foto: www.sxc.hu
Wielu pracowników wciąż stara się o uzyskanie emerytury wynikającej z pracy w warunkach szczególnych na podstawie ustawy z 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (tekst jedn. DzU z 2013 r., poz. 1440 ze zm.). Umożliwia to jej art. 184.
Przepis ten gwarantuje m.in. uzyskanie emerytury w związku z pracą w warunkach szczególnych. Prawo to nabędzie mężczyzna po ukończeniu 60 lat lub 55-letnia kobieta. Muszą jednak mieć też okres składkowy i nieskładkowy wynoszący co najmniej 20 lat dla kobiet i 25 lat dla mężczyzn oraz co najmniej 15 lat pracy w warunkach szczególnych. Przy czym warunki te (z wyjątkiem uzyskania wieku emerytalnego) musiały być spełnione na 1 stycznia 1999 r.
Świadczenie urlopowe wypłacane zatrudnionym przez pracodawcę, który nie utworzył zakładowego funduszu świadczeń...
Nieobecność chorego pracownika pod adresem zamieszkania nie będzie dowodzić tego, że wykorzystuje on zwolnienie...
Ustawa systemowa nie posługuje się kryterium obywatelstwa, miejsca zamieszkania czy pobytu. Oznacza to, że obowi...
Banki, instytucje finansowe i kredytowe dostaną dostęp do danych znajdujących się na kontach płatników składek....
Ponad milion płatników składek ma zadłużenie w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych – wynika z danych, które otrzym...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas