„Zielone” firmy magnesem na pracowników

Wpływ działalności firmy na środowisko naturalne może mieć przy pozyskiwaniu pracowników znacznie większe znaczenie niż mogłoby się wydawać.

Publikacja: 27.04.2022 09:16

Pracownicy, szczególnie młodzi, zwracają uwagę na "zieloność" pracodawcy.

Pracownicy, szczególnie młodzi, zwracają uwagę na "zieloność" pracodawcy.

Foto: lovelyday12

Z badań Hays wynika, że kandydaci zwracają baczną uwagę na ten aspekt i poszukują pracodawcy, który jeśli nie wspiera działań hamujących zmiany klimatyczne, to przynajmniej nie przykłada się do postępującej degradacji przyrody. 61 proc. kandydatów w wyborze pracodawcy uwzględnia to, jak rekrutująca firma wpływa na środowisko naturalne. Bez znaczenia jest to jedynie dla 24 proc. respondentów.

Eksperci przekonują, że - jeśli firma podejmuje działania pro-ekologiczne, posiada program zrównoważonego rozwoju i nie działa w branży postrzeganej jako szczególnie zanieczyszczającej środowisko - rośnie jej siła przyciągania pracowników. Kandydaci, którzy deklarują, że biorą pod uwagę oddziaływanie firmy na środowisko, najczęściej analizują ogólną etykę biznesu i modelu prowadzenia działalności (64 proc. wskazań).

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Inwestycje
Deregulacja: będzie milcząca zgoda na drobne prace przy zabytkach
Inwestycje
Rzeczywistość wymusza zmiany. Projekt ustawy o kryptowalutach już na finiszu
Inwestycje
Deregulacja. Czy przyspieszenie procedur geodezyjnych usprawni inwestycje?
Inwestycje
Kontrakty dla Chińczyków w urzędniczych rękach. Eksperci o konsekwencjach wyroku TSUE
Inwestycje
Unijna ochrona nie dla Chińczyków. Ważny wyrok w sprawie zamówień publicznych
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama