„Zielone” firmy magnesem na pracowników

Wpływ działalności firmy na środowisko naturalne może mieć przy pozyskiwaniu pracowników znacznie większe znaczenie niż mogłoby się wydawać.

Publikacja: 27.04.2022 09:16

Pracownicy, szczególnie młodzi, zwracają uwagę na "zieloność" pracodawcy.

Pracownicy, szczególnie młodzi, zwracają uwagę na "zieloność" pracodawcy.

Foto: lovelyday12

Z badań Hays wynika, że kandydaci zwracają baczną uwagę na ten aspekt i poszukują pracodawcy, który jeśli nie wspiera działań hamujących zmiany klimatyczne, to przynajmniej nie przykłada się do postępującej degradacji przyrody. 61 proc. kandydatów w wyborze pracodawcy uwzględnia to, jak rekrutująca firma wpływa na środowisko naturalne. Bez znaczenia jest to jedynie dla 24 proc. respondentów.

Eksperci przekonują, że - jeśli firma podejmuje działania pro-ekologiczne, posiada program zrównoważonego rozwoju i nie działa w branży postrzeganej jako szczególnie zanieczyszczającej środowisko - rośnie jej siła przyciągania pracowników. Kandydaci, którzy deklarują, że biorą pod uwagę oddziaływanie firmy na środowisko, najczęściej analizują ogólną etykę biznesu i modelu prowadzenia działalności (64 proc. wskazań).

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Inwestycje
Jest porozumienie w sprawie prestiżowej inwestycji Mennicy
Inwestycje
Rafał Dębowski: Dlaczego rząd pozwala na paraliż inwestycyjny?
Materiał Promocyjny
Jakich benefitów pracownicy pragną najbardziej?
Materiał Partnera
Wskaźnik Zdrowia Organizacji docenia Wartę
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Materiał Promocyjny
Jakie są korzyści z posiadania Mapy Drogowej Cyfrowej Transformacji?