Aktualizacja: 13.11.2016 07:09 Publikacja: 13.11.2016 06:00
Foto: 123RF
Rolą pracodawcy jest zapewnienie zatrudnionym właściwych warunków w zakresie bezpieczeństwa pracy. Mimo prawidłowej realizacji licznych obowiązków z tym związanych, nie można wykluczyć prawdopodobieństwa wystąpienia wypadku, w wyniku którego pracownik dozna urazu. Wiąże się to z koniecznością nie tylko przeprowadzenia stosownego postępowania zmierzającego do wyjaśnienia przyczyn zdarzenia, ale też udzielenia poszkodowanemu pierwszej pomocy. Pracodawca powinien zapewnić środki niezbędne do udzielania pierwszej pomocy, w tym wyznaczyć osoby do pełnienia tej roli. W tej kwestii warto się powołać na zapisy rozporządzenia ministra pracy i polityki socjalnej z 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy, z których wynika konieczność zapewnienia apteczek w poszczególnych wydziałach (oddziałach) zakładu pracy. Ich obsługę trzeba powierzyć wyznaczonym pracownikom, uprzednio przeszkolonym z udzielania pierwszej pomocy.
Rządowy pakiet deregulacyjny ma uprościć życie przedsiębiorcom. Sejmowa opozycja zauważa, że likwiduje niewiele...
Perspektywy opublikowały wyniki kolejnego rankingu programów MBA, czyli studiów kształcących menedżerów. "Złotą...
Współpraca podmiotów państwowych i samorządowych z sektorem prywatnym jest kluczowa dla zwiększenia efektywności...
Pieniądze publiczne powinny poprawiać płace i warunki pracy zatrudnionych – wynika z ogólnoeuropejskiego badania.
Członkowie zarządu będą mogli realnie bronić się w postępowaniach o przeniesienie na nich odpowiedzialności za p...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas