[b]Tak[/b], nie ma ograniczeń prawnych, by niepełnosprawny pracował po godzinach na umowę-zlecenie. Czas pracy takiej osoby, zaliczonej do znacznego lub umiarkowanego stopnia niepełnosprawności, nie może przekraczać 7 godzin na dobę i 35 godzin tygodniowo.
Te limity są zapisane w art. 15 ust. 2 [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=E00DE63AE1EC2EC619272D2ACEAD6EA8?id=257066]ustawy z 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (DzU z 2008 r. nr 14, poz. 92 ze zm.)[/link].
Obowiązują jednak wyłącznie pracowników i nie rozciągają się na umowy cywilnoprawne, do których należy zlecenie.
Zleceniobiorca nie podlega limitom, bo czas pracy zgodnie z art. 128 [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=B5E347C50E4D2860978BAD3D891C7A48?n=1&id=76037&wid=337521]kodeksu pracy[/link] to czas, w którym pracownik pozostaje do dyspozycji pracodawcy, a osoba zatrudniona na podstawie umowy-zlecenia nie jest pracownikiem w myśl art. 2 k.p.
Warto także pamiętać o art. 16 ustawy, który wprowadza odstępstwa od wskazanych limitów czasu pracy. Mianowicie nie obowiązują one:
- w stosunku do osób zatrudnionych przy pilnowaniu oraz
- gdy na wniosek osoby zatrudnionej lekarz przeprowadzający badania profilaktyczne pracowników lub w razie jego braku lekarz sprawujący opiekę nad tą osobą wyrazi na to zgodę (koszty niezbędnych badań obciążą w tym wypadku pracodawcę).