Handel w Azji po nowemu

W Chinach i innych krajach azjatyckich biznes szybko przenosi się do sieci, a klienci szukają produktów premium.

Arabia Saudyjska trzykrotnie podnosi stawkę VAT

Arabia Saudyjska od 1 lipca potraja swoją stawkę podatku VAT, aby wesprzeć budżet, który został mocno nadszarpnięty z powodu ostatnich spadków cen ropy i s...

Sprzedaż w Azji po nowemu – od kosmetyków do synbiotyków

Wskutek epidemii SARS-Cov-2 sprzedaż internetowa w Azji stała się głównym kanałem transakcyjnym, a dzięki niej niektóre segmenty i produkty urosły do gigan...

Kryzys nie oddzieli nas od Niemiec

Pandemia negatywnie odbije się na wymianie handlowej z naszym najważniejszym partnerem. Pojawią się jednak i nowe szanse dla polskich firm.

Kosmetyki mile widziane w bogatych krajach arabskich

Niezależnie od pandemii koronawirusa w Zatoce Perskiej (Arabskiej) wciąż jest duży popyt na kosmetyki i cały asortyment usług i produktów beauty.

Trzy główne strategie rozwoju sprzedaży w Chinach

Pytanie o optymalną strategię sprzedaży do Chin pojawia się bardzo często w rozmowach z przedsiębiorcami planującymi handel z Państwem Środka.

Chiny i Daleki Wschód – jak pandemia zmieni handel w tym rejonie świata

Najbliższe dwa spotkania Programu Handlu Zagranicznego będą poświęcone rynkowi chińskiemu, choć nie zabraknie też omówienia trendów panujących po pandemii...

Jak zdobyć kenijski rynek materiałów budowlanych i instalacyjnych

Po pierwsze, mówmy tylko o Nairobi. Po drugie, nie myślmy o pojedynczej sprzedaży. Po trzecie, znajdźmy kilka modeli rozwiązań płatniczych.

Czeska „ustawa żywieniowa” poczeka. To dobra wiadomość dla polskiej spożywki

Polscy producenci żywności mogą odetchnąć. Do zamrażarki trafiła czeska „ustawa żywieniowa”, która mogła im mocno popsuć szyki.

Zatoka Perska (Arabska) to region szukający żywności

W Polsce problemy z zapełnionymi magazynami najbardziej dotykają przemysł mięsny i branżę mleczarską. Tymczasem w krajach nad Zatoką Perską najbardziej pos...

Jak zarobić na Mexicanos? Handel z Meksykiem bez ceł

Komisja Europejska wynegocjowała porozumienie, które praktycznie cały handel towarami z Meksykiem uczyni bezcłowy. Jednocześnie umowa otwiera większe możli...

Jak robić biznes w Niemczech – wyzwania i szanse w trakcie i po pandemii

Polsko-niemieckie relacje gospodarcze w nowej, pandemicznej rzeczywistości będą tematem pierwszych spotkań piątej już edycji Programu Handlu Zagranicznego.

EXPO w Dubaju o rok później. To już pewne

Zapadła wreszcie ostateczna, oficjalna decyzja, że EXPO 2020 zostanie przesunięte. Nowy termin wystawy to 1 października 2021 r. – 31 marca 2022 r.

Ochrona pracowników delegowanych do Włoch

Dziś Włochy otwierają granice zarówno dla turystów, jak i dla pracowników z innych krajów UE. Będzie można ich delegować bez kwarantanny po wjeździe do Włoch.

Rosja ogranicza sprzedaż zagranicznych towarów

Rosyjski rząd walcząc z koronawirusem zadał sobie jednocześnie trud wprowadzenia kolejnych ograniczeń administracyjnych w imporcie zagranicznych towarów na...

Kenia to brama Afryki – co i jak tam sprzedawać?

Kenia jest silna, otwarta, dynamiczna. To liberalne centrum handlu Wschodniej Afryki. Mówi się tam po angielsku, a klimat sprzyja inwestorom.

Czy rynkom Zatoki Perskiej grozi wstrząs popytowy?

Perspektywy eksportu dóbr do krajów Zatoki Perskiej bledną. Nie dość, że EXPO w Dubaju ma być odłożone o rok to do tego zwolnienia w sektorze lotniczym mog...

Koniec stanu wyjątkowego w Czechach – wjazd dla biznesu

Do Republiki Czeskiej można już wjechać w celach biznesowych, choć pod pewnymi warunkami.

Nowe kierunki ekspansji wymagają zmiany myślenia

Kenia, Chiny, Katar to niewątpliwie kierunki warte zainteresowania zarówno dla polskich producentów, jak i usługodawców. Polscy przedsiębiorcy muszą jednak...

Branża rolno-spożywcza oczekuje tarczy proeksportowej

Polskie małe i średnie przedsiębiorstwa z sektora rolnego oraz rolno-spożywczego mają konkretne oczekiwania w zakresie wsparcia proeksportowego związanego...