Przy tworzeniu podatkowego prawa pośpiech jest niewskazany

Przedsiębiorcy mają za mało czasu na przygotowanie i wdrożenie zmian w rozliczeniach z fiskusem.

Ważny wyrok NSA dla przedsiębiorców: Hotel to nie mieszkanie ani akademik

Usługa hotelowa nie jest podobna do najmu czy dzierżawy i nie podlega tzw. podatkowi od przychodów z budynków.

TK: kłopotliwa definicja budowli idzie do kosza

Pojęcie budowli trzeba od nowa klarownie zdefiniować w ustawie, by zakończyć spory o podatek od nieruchomości – stwierdził Trybunał Konstytucyjny.

TSUE: za toll manufacturing nie trzeba wystawiać faktur z VAT

Fakt nabywania usługi toll manufacturingu nie musi oznaczać powstania stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej w kraju usługodawcy.

Mieszkania można nadal amortyzować? To może być przełomowy wyrok

WSA w Łodzi dał przedsiębiorcom nadzieję na rozliczanie w podatkowych kosztach odpisów od nieruchomości mieszkalnych.

1 lipca koniec epidemii oraz podatkowych ułatwień

Firmy wracają do raportowania krajowych optymalizacji. Będzie też mniej czasu na zawiadomienie fiskusa o płatności na rachunek spoza białej listy VAT.

Slim VAT: od lipca porządki w fakturowaniu

Uproszczenia w rozliczaniu handlu z UE i rozszerzenie kręgu małych podatników – to niektóre z nowych przepisów o podatku od towarów i usług.

TSUE wydał wyrok ws. „VAT marża" od usług turystycznych w Polsce

Zakup usług noclegowych od innych podatników i ich późniejsza odsprzedaż są objęte szczególną procedurą, która ma zastosowanie do biur podróży, nawet gdy n...

Ostatni dzwonek na roczne rozliczenie CIT

30 czerwca mija termin na złożenie rocznej deklaracji CIT-8 i dopłatę daniny.

Nasz fiskus też nic nie dostanie. Ważny wyrok TSUE ws. stałego miejsca działalności

Trybunał Sprawiedliwości UE wydał bardzo ważny wyrok dotyczący stałego miejsca prowadzenia działalności w VAT.

Reklama
Reklama

Fiskus chce blokować konta na dłużej. Nie tylko firmowe, ale i prywatne

Ministerstwo Finansów chce, by prewencyjne blokady kont bankowych wydłużyć do 96 godzin i umożliwić blokowanie także prywatnych rachunków jednoosobowych pr...

Sąd: zapłata za zerwany kontrakt z premią w PIT

Kara umowna za odstąpienie od dostawy zboża, która doprowadziłaby do straty, jest kosztem podatkowym.

Masz zwrot składki zdrowotnej, dostaniesz karę od fiskusa

Dla części przedsiębiorców nadpłata z ZUS oznacza obowiązek dopłaty PIT wraz z oprocentowaniem.

Podatek cukrowy: warto rozważyć wniosek o zwrot nadpłaty

Gdyby sprzedaż wyrobów nieobjętych podatkiem cukrowym miała mieć wpływ na opodatkowanie napojów dosładzanych, mielibyśmy ewidentne zaprzeczenie zasadzie ro...

Sąd: Wyprzedaż majątku z darowizny to nie firma

Sam podział gruntu nawet na wiele działek, uzyskanie decyzji o warunkach zabudowy i sukcesywna sprzedaż terenów nie może świadczyć o tym, że podatnik prowa...

Niezawiniony błąd podatnika bez sankcji

Faktura opłacona zaliczkowo przez klienta z opóźnieniem, tj. po upływie 30. dnia od wystawienia, nie staje się pusta.

Sąd: Rzecznik MŚP może wystąpić o interpretację ogólną

Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców jest uprawniony do złożenia wniosku o wydanie interpretacji ogólnej do ministra finansów - orzekł Wojewódzki Sąd...

Korekty TP nie trzeba już wykazywać w zeznaniu rocznym

Od 2022 r. obowiązuje wiele ułatwień w zakresie korygowania cen transferowych. Podatnik nie musi już potwierdzać dokonania tej korekty (zarówno in plus, ja...

Da się rozliczyć fakturę bez pełnej nazwy przedsiębiorstwa

Jeśli wydatek jest związany z działalnością, przedsiębiorca ma prawo zaliczyć go do kosztów. Drobne usterki w dokumentach go nie dyskwalifikują.

Disco pod chmurką z paragonem

Ze zwolnienia z obowiązku nabijania na kasę wyłączona jest sprzedaż biletów na wszystkie imprezy dyskotekowe – zarówno te pod dachem, jak i na świeżym powi...

Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama