Reklama

Polskie firmy nie planują ścieżki kariery pracownika

66 proc. firm po przyjęciu do pracy nowej osoby przeprowadza proces onboardingu. Niestety, później większość z nich nie podejmuje wielu aktywności wobec pracownika – aż 63 proc. przedsiębiorców nie planuje jego ścieżki kariery. Jeśli zapewniają możliwości rozwoju, to w wielu przypadkach oczekują podpisania „lojalki” – wynika z raportu Rynek Pracy 360 stopni Grupy Progres.

Publikacja: 27.11.2019 16:30

Polskie firmy nie planują ścieżki kariery pracownika

Foto: Adobe Stock

Proces adaptacji nowej osoby w firmie jest niezwykle ważny. Rzutuje bowiem na to, czy nowozatrudniony pracownik będzie chciał zostać w niej na dłużej, czy się zaaklimatyzuje i sprawnie wejdzie w nową rolę. Jego znaczenie dostrzega coraz więcej polskich pracodawców – 66 proc. firm przeprowadza onboarding, 24 proc. tego nie robi, a 10 proc., jeśli prowadzi takie działania, to nie informuje o nich wszystkich osób zatrudnianych w danej organizacji.

– Działania onboardingowe w firmach mają wielowymiarowe znaczenie. Są one wartościowe zarówno dla nowych pracowników, jak i dla samej organizacji. Wysoki procent realizacji szkoleń wstępnych jest odpowiedzią na potrzebę płynnego wdrożenia się w pracę, jaką mają obie strony – mówi Karina Knyż-Grzywa, Dyrektor Biura Stowarzyszenia Agencji Zatrudnienia (Partner Raportu Grupy Progres Rynek Pracy 360°).

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Nowelizacji wycięto pazury
Kadry i Płace
Staż pracy potwierdzi ZUS. Co będzie wliczone?
Kadry i Płace
Jak uniknąć problemów związanych z pracą zdalną z zagranicy?
Kadry i Płace
Nowe obowiązki pracodawców w rekrutacji
Kadry i Płace
Wiadomości wysyłane po godzinach pracy mogą skutkować rozwiązaniem umowy
Reklama
Reklama
Reklama