Polskie firmy nie planują ścieżki kariery pracownika

66 proc. firm po przyjęciu do pracy nowej osoby przeprowadza proces onboardingu. Niestety, później większość z nich nie podejmuje wielu aktywności wobec pracownika – aż 63 proc. przedsiębiorców nie planuje jego ścieżki kariery. Jeśli zapewniają możliwości rozwoju, to w wielu przypadkach oczekują podpisania „lojalki” – wynika z raportu Rynek Pracy 360 stopni Grupy Progres.

Publikacja: 27.11.2019 16:30

Polskie firmy nie planują ścieżki kariery pracownika

Foto: Adobe Stock

Proces adaptacji nowej osoby w firmie jest niezwykle ważny. Rzutuje bowiem na to, czy nowozatrudniony pracownik będzie chciał zostać w niej na dłużej, czy się zaaklimatyzuje i sprawnie wejdzie w nową rolę. Jego znaczenie dostrzega coraz więcej polskich pracodawców – 66 proc. firm przeprowadza onboarding, 24 proc. tego nie robi, a 10 proc., jeśli prowadzi takie działania, to nie informuje o nich wszystkich osób zatrudnianych w danej organizacji.

– Działania onboardingowe w firmach mają wielowymiarowe znaczenie. Są one wartościowe zarówno dla nowych pracowników, jak i dla samej organizacji. Wysoki procent realizacji szkoleń wstępnych jest odpowiedzią na potrzebę płynnego wdrożenia się w pracę, jaką mają obie strony – mówi Karina Knyż-Grzywa, Dyrektor Biura Stowarzyszenia Agencji Zatrudnienia (Partner Raportu Grupy Progres Rynek Pracy 360°).

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Kadry i Płace
Katarzyna Wójcik: Wyjazd wyjazdowi nierówny
Kadry i Płace
O czym należy pamiętać, zatrudniając młodocianych w wakacje?
Kadry i Płace
Jakie są korzyści z ugody z pracownikiem, który wyrządził firmie szkodę?
Kadry i Płace
Urlop u nowego szefa nie zawsze z czystą kartą
Kadry i Płace
Pracownik w trasie – kto za co płaci? Kiedy trzeba odprowadzić składki?
Reklama
Reklama