Jak zaksięgować sprzedaż zorganizowanej części przedsiębiorstwa

Następstwem transakcji sprzedaży ZCP nierzadko jest likwidacja spółki sprzedającej swój majątek. Jak zaksięgować taką transakcję? Na co zwrócić uwagę, sporządzając sprawozdanie finansowe?

Publikacja: 12.08.2024 04:30

Jak zaksięgować sprzedaż zorganizowanej części przedsiębiorstwa

Foto: Adobe Stock

Sprzedaż zorganizowanej części przedsiębiorstwa (ZCP) polega na zbyciu składników majątku i zobowiązań, które mogłyby stanowić niezależne przedsiębiorstwo samodzielnie realizujące zadania w prowadzonej działalności gospodarczej.

Umowa sprzedaży ZCP

Pozostało 96% artykułu

Wiedza dla profesjonalistów w nowym PRO.RP.PL

Zyskaj dostęp do najnowszych raportów, analiz, orzeczeń, prognoz i komentarzy niezbędnych w Twojej codziennej pracy, przygotowanych przez ekspertów Rzeczpospolitej.
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Jak opodatkować wyciąg narciarski podatkiem od nieruchomości
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Zapłata przedawnionych odsetek – skutki w CIT
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Planujesz reorganizację transgraniczną? Najpierw uprzedź fiskusa
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Wynajem pokoi gościnnych na wsi podlega VAT
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Jak mikro i małe jednostki amortyzują środki trwałe
Materiał Promocyjny
Citi Handlowy kontynuuje świetną ofertę dla tych, którzy preferują oszczędzanie na wysoki procent.