Reklama
Rozwiń
Reklama

Jak zaksięgować sprzedaż zorganizowanej części przedsiębiorstwa

Następstwem transakcji sprzedaży ZCP nierzadko jest likwidacja spółki sprzedającej swój majątek. Jak zaksięgować taką transakcję? Na co zwrócić uwagę, sporządzając sprawozdanie finansowe?

Publikacja: 12.08.2024 04:30

Jak zaksięgować sprzedaż zorganizowanej części przedsiębiorstwa

Foto: Adobe Stock

Sprzedaż zorganizowanej części przedsiębiorstwa (ZCP) polega na zbyciu składników majątku i zobowiązań, które mogłyby stanowić niezależne przedsiębiorstwo samodzielnie realizujące zadania w prowadzonej działalności gospodarczej.

Umowa sprzedaży ZCP

Pozostało jeszcze 96% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Jakie wsparcie dla elektromobilności
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Zwolnienie z VAT z wyższym limitem
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Nowe cyfrowe obowiązki w PIT
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Odsetki tylko za pół roku kontroli
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Działalność dozwolona fundacji rodzinnej, czyli jaka
Materiał Promocyjny
W kierunku zrównoważonej przyszłości – konkretne działania
Reklama
Reklama