Jak zaksięgować sprzedaż zorganizowanej części przedsiębiorstwa

Następstwem transakcji sprzedaży ZCP nierzadko jest likwidacja spółki sprzedającej swój majątek. Jak zaksięgować taką transakcję? Na co zwrócić uwagę, sporządzając sprawozdanie finansowe?

Publikacja: 12.08.2024 04:30

Jak zaksięgować sprzedaż zorganizowanej części przedsiębiorstwa

Foto: Adobe Stock

Sprzedaż zorganizowanej części przedsiębiorstwa (ZCP) polega na zbyciu składników majątku i zobowiązań, które mogłyby stanowić niezależne przedsiębiorstwo samodzielnie realizujące zadania w prowadzonej działalności gospodarczej.

Umowa sprzedaży ZCP

Pozostało jeszcze 96% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Do 20 maja trzeba rozliczyć składkę zdrowotną
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Nowa pułapka na spółki na estońskim CIT
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Barter podlega VAT. Każdy podatnik powinien wystawić fakturę
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Odliczenie VAT nie zależy od rentowności transakcji
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Podatnik rozliczy VAT od materiałów budowlanych wywiezionych za granicę