Roboty budowlane można opodatkować niskim PIT 5,5 proc.

Stawka podatku może wynosić 5,5 proc. Przedsiębiorca rezygnuje przez to z rozliczania kosztów uzyskania przychodu.

Świadczenie przedemerytalne: pomost między etatem a emeryturą

Przyczyna wymówienia może decydować o przyznaniu byłemu pracownikowi świadczenia przedemerytalnego. Powód rozstania zwolniony może wykazać przed sądem.

Czy lekarz orzecznik ZUS musi poinformować o skróceniu zwolnienia?

Lekarz orzecznik może po zbadaniu chorego wezwanego na kontrolę ustalić wcześniejszą datę ustania niezdolności do pracy. Potwierdza to wówczas w zaświadcze...

Kiedy prowadząca firmę dostanie macierzyński z tytułu adopcji?

Zasiłek macierzyński może otrzymać także osoba podlegająca dobrowolnie ubezpieczeniu chorobowemu. Przysługuje on bez okresu wyczekiwania.

Czy choroba przedsiębiorcy oznacza niższe składki na Fundusz Pracy?

Jeśli przedsiębiorca nalicza w tym roku składki od 2247,60 zł, to nawet jeśli zmniejszy w danym miesiącu tę podstawę z powodu choroby i pobierania zasiłku,...

Przedsiębiorca nie zawsze rozliczy składki ZUS zapłacone za granicą

Badając prawo do odliczenia składek na ubezpieczenie społeczne uregulowanych w Niemczech, trzeba wziąć pod uwagę zarówno przepisy niemieckie, jak i regulac...

Termin korekty kosztów podatkowych

Podatnik nie jest zobowiązany do skorygowania swoich rozliczeń z fiskusem, jeżeli przed upływem 90 dni od daty zaliczenia wydatku do kosztów ureguluje kwot...

Czy ZUS wypłaci zasiłek przedsiębiorcy, który zaczął chorować na etacie?

Przedsiębiorca, który był jednocześnie pracownikiem, dostanie zasiłek, mimo że zaczął nieprzerwanie chorować w czasie zatrudnienia, jeśli po rozwiązaniu um...

Towar u spedytora, VAT w deklaracji

Gdy umowa milczy co do ryzyka związanego z towarem wysyłanym kurierem, sprzedaż opodatkowuje się w dniu wydania przesyłki kurierowi.

Parkowanie służbowych aut inaczej w VAT, inaczej w PIT

Jeśli firma zobowiąże pracownika, aby garażował samochód w okolicy domu, to nie musi mu naliczać przychodu. Ale nie odliczy całego VAT.

Reklama
Reklama

Menedżer zapłaci składki ZUS pięć lat wstecz

Po środowym wyroku Sądu Najwyższego ZUS może ściągnąć ekstraskładki od dyrektorów i członków zarządu.

Czas pracy w świąteczną sobotę: do odbioru cały dzień wolny

Dwie interpretacje kodeksowych przepisów powodują, że pracownicy różnie otrzymują wolne za dzień świąteczny.

Kasy fiskalne dla prawników i lekarzy nawet z małymi obrotami

Paragon należy wydawać tylko wtedy, gdy świadczymy usługi na rzecz osób fizycznych. Nie trzeba, gdy korzystają z nich instytucje.

NIK a kontrola PKP i Marcpol: Sąd nakazał zbadanie poprawności raportu

W precedensowej sprawie sąd nakazał zbadanie poprawności kontroli przeprowadzanej przez inspektorów.

Wymiana opon z połową VAT

Firmowa wymiana opon uprawnia do odliczenia połowy podatku. Można chwilowo zmienić przeznaczenie samochodu na wyłącznie firmowe i odzyskać całość podatku,...

Składki ZUS: Sąd Najwyższy poza zasięgiem

Płatnik może złożyć skargę kasacyjną, jeśli wartość przedmiotu zaskarżenia to co najmniej 10 tys. zł. Ale chodzi o kwotę przypadającą na poszczególnych ube...

Egzamin na uprawnienia budowlane po deregulacji

Wkrótce ruszy sezon egzaminów na uprawnienia budowlane. Po raz pierwszy odbędą się one na nowych zasadach. Członkowie komisji kwalifikacyjnej będą mogli za...

Kto może głosować zamiast wspólnika

Udziałowca podczas zgromadzenia nie może reprezentować członek zarządu ani pracownik spółki.

Optymalizacja: odpisy środka trwałego używanego lub ulepszonego w kosztach

Przedsiębiorca ma prawo ujmować w kosztach odpisy od środka trwałego używanego lub ulepszonego. Można to robić według różnych zasad, więc warto się zastano...

Dyżurów pracowniczych nie wolno rozliczać ryczałtem

W zależności od okoliczności, w jakich szef poleca podwładnemu pełnienie dyżuru, różne są formy jego rozliczania. Niektóre zakłady próbują ułatwić sobie za...

Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama