Poinformuj o zmianie księgowości

Dzisiaj jest ostatni dzień na złożenie zawiadomienia o założeniu podatkowej księgi przychodów i rozchodów

Remanent sporządzamy bez rozpoczętych robót

Remanent sporządzany na koniec roku nie musi obejmować tzw. produkcji w toku. Wprowadzenie takiego obowiązku w rozporządzeniu jest niezgodne z konstytucją

Zmiana formy księgowości bez problemów podatkowych

Wzrósł limit dla prowadzenia ksiąg rachunkowych, a firmy, które go nie przekroczyły, mogą do końca sierpnia je zamknąć i 1 września otworzyć podatkową księ...

Księga niekoniecznie na papierze

Czy dopuszczalne jest prowadzenie księgi przychodów i rozchodów za pomocą arkusza Excel, sporządzając wydruk po zakończeniu każdego miesiąca?

Zapomniałeś o wydatku, trzeba skorygować koszty

Nie tracimy prawa do odliczenia wydatku, jeśli nie pamiętaliśmy o jego zaksięgowaniu. Trzeba jednak zrobić korektę kosztów za poprzednie miesiące

Księga może być rzetelna, nawet gdy brakuje wpisu

Czy urząd w czasie kontroli może zakwestionować całą księgę przychodów i rozchodów tylko z tego powodu, że nie były do niej wpisane wszystkie zakupy, które...

Jak dokumentować przychody i koszty w jednoosobowej firmie

Czy na fakturze musi być nazwa firmy, czy też wystarczy imię i nazwisko jej właściciela? Takie dylematy mają przedsiębiorcy. Problem nie jest wcale banalny...

Czasami wystarczy umowa, żeby wydatek wrzucić w koszty

Nie zawsze trzeba mieć fakturę, aby zaliczyć wydatki do kosztów. Przedsiębiorca może niektóre z nich udokumentować sam

Fiskus o dowodach księgowych

Jakie dokumenty mogą (a jakie nie mogą) być podstawą zapisów w księdze? Spójrzmy na niektóre wyjaśnienia organów podatkowych.

Kiedy wyciąg bankowy jest dowodem księgowym

Czy potwierdzenia i wyciągi z banku nie zawierające pieczęci banku ani podpisu mogą być dowodem księgowym?

Spis z natury bez paliwa

Czy kierowca prowadzący własną firmę (księga przychodów i rozchodów) musi sporządzać remanent z paliwa na koniec roku?

Czy można zaliczyć do kosztów wydatek potwierdzony paragonem

W interesie przedsiębiorcy jest prawidłowe dokumentowanie firmowych zakupów. Dlatego, jeśli możemy, weźmy od sprzedawcy fakturę, a nie paragon. Dzięki temu...

Dowody na amortyzację warto przechowywać dłużej

Czy możemy po pięciu latach wyrzucić faktury i umowy potwierdzające nabycie środków trwałych?

Tylko rzetelna księga może być dowodem w postępowaniu

Urząd skarbowy nie uzna za wiarygodną księgi, która prowadzona jest wadliwie lub nierzetelnie. Stanie się tak m.in. wtedy, gdy nie będzie w niej wszystkich...

Dowodem księgowym będzie umowa z podpisami kupującego i sprzedawcy

Zakupy przez Internet może potwierdzać umowa sprzedaży. Aby jednak wpisać je do księgi podatkowej, musi być podpisana przez obie strony transakcji

Jak poprawić błąd w komputerowej księdze przychodów i rozchodów

Prowadzę księgę przychodów i rozchodów za pomocą komputera. Czy w razie pomyłki i korekty mogę wydrukować jeszcze raz książkę, czy też muszę zrobić storno...

Jak wprowadzić do firmy majątek podarowany przez rodzica

Przedsiębiorca, który dostanie środki trwałe, wyposażenie i towary, powinien je opisać, wycenić i wprowadzić do swojej księgowości

Nie tylko faktura dokumentuje zakupy

Przedsiębiorca wprowadza przede wszystkim zapisy w podatkowej księdze przychodów i rozchodów na podstawie faktur. Ale pozwalają na to również inne dokument...

Reklama