Jak rozliczyć firmowe meble
Czy wydatki na meble biurowe mogę wrzucić od razu w koszty prowadzonej działalności czy też powinienem je amortyzować?
Remont od razu do kosztów
Jesienią wymieniłem okna i drzwi w siedzibie firmy. Poprzednie były już nieszczelne. Moim zdaniem są to wydatki na remont i mogą być bezpośrednim kosztem u...
Kiedy odliczamy wierzytelność
Kontrahent nie zapłacił mi za sprzedany w zeszłym roku towar. W styczniu 2009 r. sporządziłem protokół, z którego wynika, że nie opłaca się ściągać wierzyt...
Kiedy opłata leasingowa jest kosztem
Prowadzę księgę przychodów i rozchodów metodą uproszczoną (rozliczam koszty w momencie poniesienia). W grudniu 2008 r. podpisałem umowę leasingu operacyjne...
Podpis na dowodzie przyjęcia towaru
Z przepisów dotyczących księgi przychodów i rozchodów wynika, że zakup towarów i materiałów powinien być opatrzony datą i podpisem osoby, która dokonała za...
Zapłaconej kary nie uda się rozliczyć
Grzywny administracyjnej wyznaczonej przez urząd celny przedsiębiorca nie zaliczy do kosztów prowadzonej działalności. Nie pozwalają na to przepisy
Jak rozliczyć naprawę gwarancyjną
Firma, która tworzy rezerwy w celu pokrycia przyszłych napraw, nie może zaliczyć ich do kosztów uzyskania przychodów. Będą nimi natomiast wydatki na te nap...