Kiedy opłaty celne wrzucamy w koszty
Czy koszty opłat celnych i wynagrodzenie agencji celnej, dotyczące zakupu materiałów w 2008 r., są kosztem pośrednim, czy bezpośrednim? W którym roku powin...
Zaniechane inwestycje kosztem
W latach 2005 – 2008 ponosiłem nakłady na inwestycje. W 2009 r. podjąłem decyzję o ich zaniechaniu. Koszt zaniechania inwestycji jest obecnie kosztem uzysk...
Najem pomieszczeń
Prowadzimy działalność deweloperską. W związku z inwestycją ponosimy koszty zakupu pomieszczeń socjalno-bytowych przeznaczonych do pobytu pracowników uczes...
Budowa na kredyt
Na określoną budowę zaciągamy kredyt i jest ona finansowana z tego konkretnego kredytu. Otrzymanych środków finansowych nie przeznaczamy na inne cele. Jak...
Poczęstunek na konferencji
Organizujemy konferencję dla klientów. Czy poczęstunek i impreza po konferencji to koszty reprezentacji, czy koszty uzyskania przychodów?
Jak rozliczyć firmowe meble
Czy wydatki na meble biurowe mogę wrzucić od razu w koszty prowadzonej działalności czy też powinienem je amortyzować?