Reklama
Rozwiń

Przed pierwszym odpisem sprawdź, czy masz prawo do amortyzacji

Nie każdy sprzęt, który wykorzystujemy w działalności możemy zamortyzować i zaliczyć wydatki na jego nabycie do kosztów. Najpierw musimy się upewnić, czy j...

Sedes w mieszkaniu nie jest środkiem trwałym

Firmowym środkiem trwałym może być tylko taka rzecz, która jest używana na potrzeby działalności

Kawę i herbatę uda się rozliczyć

Kupujemy dla pracowników artykuły spożywcze (kawa, herbata, cukier), które wykorzystują w czasie pracy. Czy ponoszone w związku z tym wydatki zwiększą kosz...

Nie każdą stratę zaliczysz do kosztów firmy

Utrata wartości i kradzież majątku. Aby zaliczyć stratę do kosztów podatkowych, trzeba ją zrealizować, a więc sprzedać lub zlikwidować składnik majątku, kt...

Kiedy potrącić koszty zlecenia

Umowa-zlecenie została spisana w lutym 2009 r., dotyczy obsługi klientów w lutym. Rachunek został wystawiony 6 marca, a wynagrodzenie wypłacono 9 marca. Pr...

Nie masz autocasco, nie zaliczysz straty do kosztów...

Z prowadzenia firmy rozliczam się za pomocą księgi przychodów i rozchodów. Czy to prawda, że w razie kradzieży lub uszkodzenia w wypadku samochodu, który n...

Opłata za miejsce parkingowe będzie kosztem

W prowadzonej działalności wykorzystuję prywatny samochód. Zastanawiam się, czy mogę zaliczyć do kosztów podatkowych firmy opłaty ponoszone za miejsce post...

Nie każda strata w towarach może być firmowym kosztem

Nie można uznać za koszt uzyskania przychodów strat w środkach obrotowych powstałych na skutek niewłaściwego działania samego podatnika lub osób z nim wspó...

Jak rozliczyć w kosztach opłaty za koncesje

Firma, która rozlicza się na podstawię ksiąg rachunkowych i otrzymała koncesję dotyczącą dwóch lub więcej lat, musi odpowiednio podzielić koszt

Wydatki potwierdzi nie tylko faktura, ale i paragon

Jeśli podatnik ma jedynie paragon, może zaliczyć poniesiony wydatek do kosztów prowadzonej działalności. Będzie tak jednak tylko wtedy, gdy nie będzie mógł...

Jak rozliczać opłatę wstępną przy leasingu

Sądy administracyjne coraz częściej orzekają, że opłata wstępna przy leasingu może być wrzucana w koszty jednorazowo. Fiskus twierdzi jednak, że powinna by...

W czasach kryzysu może pomóc planowanie odpisów amortyzacyjnych

Firma ma szansę zmniejszyć wysokość płaconego podatku. Sposobem na to są odpisy amortyzacyjne. Wystarczy np. podwyższyć stosowaną stawkę. Czasem korzystne...

Po wymianie urządzenia z wadą kontynuujemy odpisy

W razie wymiany wadliwego środka trwałego na nowy suma odpisów amortyzacyjnych od nowego i wymienionego środka trwałego nie powinna przekroczyć pierwotnej...

Co zrobić, gdy odpisy były naliczane od złej podstawy

Trzy lata temu, rozpoczynając działalność gospodarczą, wpisałam na listę środków trwałych swój samochód osobowy, ale nie wiedziałam, że można podać jako wa...

Nie tylko odpisy podstawowe są kosztem firmy

Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych obciążają koszty działalności pracodawcy. Podobnie jak wypłacone świadczenia urlopowe

Zakup w grudniu, wpis do ewidencji w styczniu

Czy jest zgodne z prawem, aby dzień poniesienia wydatku nie był tożsamy z dniem oddania do użytkowania, jeżeli samochód w momencie zakupu był zdatny do uży...

Odszkodowanie za niewykonanie usługi to koszt funkcjonowania firmy

Czy odszkodowanie wypłacone przez firmę transportową w razie niedostarczenia przez nią towaru na skutek jego utraty (kradzieży, zniszczenia) jest kosztem u...

Jeśli wyjazd jest firmowy, wydatki zaliczamy do kosztów

W interesach możemy pojechać w góry i nad morze. Jeśli wykażemy, że podczas eskapady załatwialiśmy sprawy zawodowe, urząd skarbowy nie powinien zakwestiono...