Państwa członkowskie nie muszą stosować obniżonej stawki VAT usług do wszystkich środków spożywczych. Mają również możliwość wprowadzenia własnych klasyfik...
Przekazany wspólnikom zysk, niezależnie od tego czy ma formę rzeczową, czy pieniężną, jest neutralny z punktu widzenia ustawy o CIT. Przekazanie udziałowco...
Pensje dla zatrudnionych firma może zaliczyć do podatkowych kosztów. Ale w którym roku, jeśli wynagrodzenia należne za grudzień zostały wypłacone w styczniu?
Odpowiednia konserwacja i utrzymywanie pałacu lub dworku objętego rejestrem może zapewnić oszczędności fiskalne. Gdy w obiekcie jest prowadzona działalność...
Już niedługo zaczną obowiązywać dwie ważne ustawy dla tysięcy prowadzących firmy. Pierwsza pozwoli im pozbyć się zaległości wobec ZUS. Druga ułatwi rozpocz...
Zbycie zorganizowanej części przedsiębiorstwa nie podlega VAT. Przedsiębiorcy mają jednak problemy z ustaleniem, którą część majątku można do niej zakwalif...
W przypadku obciążania lokali użytkowych opłatą eksploatacyjną, na którą składają się m.in. zaliczki na wodę i ciepło, należy do tych kwot doliczyć podatek...
Podatnik może ubiegać się o odzyskanie daniny wpłaconej nienależnie lub w zbyt wysokiej kwocie do czasu upływu terminu przedawnienia zobowiązania podatkowe...
Pracownik, który potrafi udowodnić, że nie został zapoznany z wewnątrzzakładowymi przepisami prawa pracy, wybroni się przed konsekwencjami za niestosowanie...
Zostało kilka dni na skorygowanie odpisów wpłaconych na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych w 2012 r., bazując na faktycznej liczbie pracowników zatrudn...