Przedsiębiorca może wrzucić w firmowe koszty opłaty za naukę angielskiego. Muszą mieć jednak związek z prowadzoną przez niego działalnością. Podobnie rozli...
Czy przedsiębiorca, który prowadzi podatkową księgę przychodów i rozchodów, może utworzyć odpis aktualizujący i zaliczyć nieściągniętą od kontrahenta wierz...
Przedsiębiorca wprowadza przede wszystkim zapisy w podatkowej księdze przychodów i rozchodów na podstawie faktur. Ale pozwalają na to również inne dokument...
Osoba otrzymująca z urzędu pracy dotację na założenie firmy nie tylko nie musi zapłacić od niej podatku, ale może zaliczyć sfinansowane z niej wydatki do k...
Zatrudniony, który dostanie strawę podczas służbowego spotkania, powinien chętniej wykonywać swoje zadania. Pracodawca może więc odliczyć koszty posiłku
Przedsiębiorca, który w odpowiednim momencie nie zaczął naliczać odpisów umorzeniowych od wartości niematerialnych i prawnych, nie traci prawa do ich amort...
Małe i nowe przedsiębiorstwa mogą korzystać z jednorazowych odpisów amortyzacyjnych. Nie wszyscy jednak pamiętają, że jest to pomoc de minimis i wiążą się...
Spółka poniosła wydatki na uporządkowanie okolicy magazynu i hali produkcyjnej (sprzątanie, zasadzenie trawnika). Czy można je zaliczyć bezpośrednio do kos...
Budowa samego centrum handlowego nie wystarczy, konieczna jest jeszcze dodatkowa infrastruktura, np. drogi. Ponoszone na nią wydatki można zaliczyć do kosz...
Robimy zakupy, dostajemy fakturę, kwotę netto zaliczamy do kosztów, a VAT naliczony odliczamy od należnego. To klasyczny scenariusz. Czasami jednak podatek...
Jeśli modernizacja biurowca była sfinansowana ze środków zwolnionych z podatku dochodowego, nie ma to wpływu na sposób obliczenia dochodu ze sprzedaży tego...